عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به تلاطمات بازار ارز؛

نیاز به بازار مشتقه ارز احساس می شود

عصر بازار- این روزها تحرکات بهای دلار به دلایل مختلف در بازار داخلی بیشتر شده و ادامه دار شدن این نوسانات می تواند علاوه بر رشد سفته بازی ها، فعالان اقتصادی را با مشکل روبه رو کند، از این رو کارشناسان عنوان می کنند که با راه اندازی بازار مشتقه ارز در آینده نزدیک، می تواند از تلاطمات و نوسانات این چنینی جلوگیری کرد.

نیاز به بازار مشتقه ارز احساس می شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، ناصر عاشوری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در حال حاضر موارد بسیاری بر نوسانات بازار ارز تاثیر گذار است و سبب تلاطم در این بازار شده است.

    وی خاطر نشان کرد: شرایط خاص موجود در کشور مانند افت قیمت نفت، برجام و مباحث سیاسی توانسته بربازار ارز تاثیر بگذارد و از این رو نوسانات در این بازار شدت گرفته است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه معاملات آتی ارز می تواند نوسانات را پوشش دهد، تاکید کرد:  معاملات آتی ارز در کنار موارد دیگر می تواند به مرور زمان از نوسانات بازار نقدی بکاهد.

    وی در ادامه افزود: در حال حاضر در بازار ارز نیازمند کاهش هیجانات و همچنین تعیین قیمت ها به صورت منطقی هستیم که معاملات آتی ارز می تواند این شرایط را تا حدودی ایجاد کند.

    وی همچنین گفت:  معاملات آتی ارز می تواند ابهامات بازار را کاهش داده و همچنین نوسانات و هیجانات این بازار را پوشش دهد، از این رو به نظر می رسد راه اندازی این معاملات گامی مثبت برای کنترل اتفاقات در بازار ارز باشد.

    به گفته عاشوری، در حال حاضر بازار ارز نیازمند آرامش و ثبات است و برای رسیدن به هدف، باید آیتم های بسیاری در این بازار لحاظ کرد.

    در همین رابطه مصطفی حقیقی مهمانداری، مدیر عامل شرکت کارگزاری آبان، احتمال استقبال از راه اندازی بازار آتی ارز را قوی دانست و گفت: نوسانات نرخ ارز در سال های اخیر ، بازار ارز را دستخوش تغییرات گسترده ای کرد که  نمود آن را در سال های گذشته در اقتصاد و سایر بازارهای موازی مشاهده کردیم .

    وی افزود: به دلیل وجود واسطه ها مدت هاست که از نوسان نرخ ارز رنج می بریم و متاسفانه سیستم بانکی کشور در این باره درست عمل نمی کند اما امید می رود با راه اندازی این بازار  و عدم مخالفت برخی نهادها بتوان نوسانات ارز را پیش بینی و کنترل کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها