عصر خودرو

گودرزی:

شاهد دامپینگ چینی‌ها در صنعت فولاد هستیم

عصر بازار- دولت چین به صادرکنندگان فولاد علاوه بر مشوق‌های صادراتی هزینه باروری محموله صادراتی را نیز می دهد، ۵۰ درصد از هزینه انرژی را تقبل می کند، اجازه تعدیل کردن نیروها تا سقف ۳۵ درصد را نیز داده است و علاوه بر آن اجازه داده که سی درصد حقوق و دستمزد در این صنعت کم شود.

شاهد دامپینگ چینی‌ها در صنعت فولاد هستیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، رییس مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت با بیان اینکه در صنعت فولاد شاهد دامپینگ چینی‌ها هستیم گفت: در حال حاضر میزان تولید فولاد چین 900 میلیون تن است. از طرفی معادن فولاد استرالیا نیز در اختیار این کشور است و در حال حاضر چین توانسته با ارائه قیمت پایین بازار فولاد جهان را در اختیار بگیرد.

    گودرزی با اشاره به قیمت تمام شده فولاد در چین گفت: دولت چین به صادرکنندگان فولاد علاوه بر مشوق‌های صادراتی هزینه باروری محموله صادراتی را نیز می دهد، 50 درصد از هزینه انرژی را تقبل می کند، اجازه تعدیل کردن نیروها تا سقف 35 درصد را نیز داده است و علاوه بر آن اجازه داده که سی درصد حقوق و دستمزد در این صنعت کم شود.

    از سوی دیگر تعرفه فولاد را 110 درصد تعیین کرده که همه این موارد سبب شده که این کشور عملا در بازار فولاد، دامپینگ انجام دهد.

    گودرزی تصریح کرد: این در شرایطی است که در ایران، دولت قبل 200 هزار نیروی انسانی مازاد به این صنعت تحمیل کرد و در واقع نفس و بازدهی این صنعت را گرفت. هزینه سرباری که از این 200 هزار نفر به فولاد ما تحمیل می کنند برابر با 30درصد تعدیل نیرو چین است.بر همین  اساس ما به هیچ عنوان نمی توانیم در این صنعت با چینی ها رقابت کنیم .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها