عصر خودرو

پروژه‌های جدید نفت و گاز ۵ برابر می‌شود

عصر بازار- طبق یک گزارش جدید، شمار پروژه‌های جدید نفت و گاز سال آینده در مقایسه با سال ۲۰۱۵ پنج برابر می‌شود اما مجموعه هزینه در این بخش برای تامین تقاضای آینده کافی نخواهد بود.

پروژه‌های جدید نفت و گاز ۵ برابر می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، انتظار می‌رود مدیران شرکتهای انرژی تحت تاثیر افت شدید قیمت نفت در ماههای اخیر، به کنترل هزینه که پس از ریزش قیمت در سال 2014 اعمال شده بود بچسبند.

    انگوس راجر، تحلیلگر شرکت "وود مک کنزی" در این باره اظهار کرد: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در تولید نفت و گاز سال آینده به 425 میلیارد دلار برسد در حالی که مجموع هزینه در این بخش 770 میلیارد دلار در سال 2014 بود و به 440 میلیارد دلار در سال‌های 2016 و 2017 کاهش پیدا کرد.

    اگرچه سطح هزینه از آن زمان اندکی بهبود یافته است اما هزینه سرمایه در سال آینده کمتر از 600 میلیارد دلار مورد نیاز برای تامین رشد عرضه و جبران افت طبیعی تولید میادین قدیمی خواهد بود.

    شماری از غولهای نفتی جهان از جمله اکسون موبیل و شورون اعلام کرده‌اند که با تسریع توسعه میادین شیل پربازده، میزان هزینه را در سال آینده افزایش خواهند داد.

    اما به گفته راجر، در مجموع شرکتها به دنبال ثابت نگه داشتن هزینه سرمایه برای دادن سود نقدی به سرمایه‌گذاران خواهند بود.

    با این حال کاهش هزینه چشمگیر که در سال‌های اخیر اجرا شد و نرخ پایین‌تر دکل‌های حفاری به معنای آن است که شرکتها می‌توانند با پول خود اقدامات بیشتری انجام دهند.

    طبق "دورنمای 2019 وود مک کنزی"، انتظار می‌رود در سال 2019 شمار پروژه‌های جدید نفت و گاز به 50 مورد در مقایسه با 40 مورد در سال 2018 و 10 مورد در سال 2015 برسد. پروژه‌های بزرگ معادل بیش از 50 میلیون بشکه نفت یا گاز دارند.

    بسیاری از پروژه‌های جدید حول گاز خواهند بود و رکورد بالایی پروژه‌های  LNGدر سال 2019 چراغ سبز می‌گیرند.

    بر اساس گزارش رویترز، پروژه‌های LNG تولید 100 تریلیون فوت مکعب گاز را هدف گرفته اند که بالاتر از 80 تریلیون فوت مکعب گاز در سال 2019 و 32 تریلیون فوت مکعب گاز در سال 2017 است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو