عصر خودرو

ژاپن پیش نویس بودجه ۸۹۴.۴ میلیارد دلاری را ارائه کرد

عصر بازار- دولت ژاپن پیش نویس بودجه ۸۹۴.۴ میلیارد دلاری خود را تنظیم کرد که یک رکورد جدید محسوب می شود.

ژاپن پیش نویس بودجه ۸۹۴.۴ میلیارد دلاری را ارائه کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایبِنا، منابع دولتی ژاپن اعلام کردند که پیش نویس بودجه این کشور برای سال مالی 2019 میلادی به یک رکورد تبدیل خواهد شد و تقریبا 101.5 تریلیون ین معادل 894.4 میلیارد دلار خواهد بود.

    علت ثبت این رکورد در بودجه ژاپن به افزایش هزینه کرد دولت در بخش رفاه، امور عمومی و دفاعی نسبت داده می شود. 2 منبع نزدیک به دولت گفتند، شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن تقریبا 32.7 تریلیون ین ارواق قرضه جدید بمنظور تامین بودجه منتشر خواهد کرد.

    همچنین دولت ژاپن انتظار درآمد تقریبا 62.5 تریلیون ینی را از مالیات در سال آینده مالی این کشور که از آوریل شروع خواهد شد، دارد. بودجه سال آینده مالی ژاپن برای هفتمین سال متوالی است که به دلیل افزایش هزینه کرد دولت، روند صعودی به خود گرفته است.

    دولت ژاپن در حال حاضر به دلیل سرعت سریع پیر شدن این کشور به دنبال افزایش هزینه های رفاه است. این بودجه باید سال آینده میلادی توسط پارلمان ژاپن تصویب شود؛ ضمن اینکه این بودجه نگرانی هایی را در مورد وضعیت مناسب درآمد های دولت ایجاد کرده است. 

    بر پایه این گزارش، بار بدهی ژاپن در میان کشورهای بزرگ جهان به عنوان بدترین وضعیت شمرده می شود و بیش از 2 برابر اقتصاد 5 تریلیون دلاری خود است.

    برچسب ها