عصر خودرو

رشد سهام آسیایی با چشم‌انداز توافق تجاری آمریکا و چین

عصر بازار- با نشانه‌هایی از افت تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین و پیش‌بینی این که چین به زودی از اقتصاد در حال کند شدن خود، حمایت کند، سهام آسیایی جهش کرد.

رشد سهام آسیایی با چشم‌انداز توافق تجاری آمریکا و چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، روز پنج‌شنبه، با نشانه‌هایی از افت تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین و پیش‌بینی این که چین به زودی از اقتصاد در حال کند شدن خود، حمایت کند، سهام آسیایی جهش کرد.

    گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی در خارج از ژاپن، پس از یک شروع آرام توانست در میانه روز بیش از 1 درصد جهش کند.

    سودهای اولیه در بازار سهام، امروز پس از این اتفاق می‌افتد که دیشب ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس، موفق شد از رای‌گیری عدم اعتماد، جان سالم به در ببرد.

    بیشترین تمرکز سود سهام در بازارهای چین قرار داشت و شاخص شرکت‌های برتر چین، سی‌اس‌آی300، با جهشی 1.9 درصدی روبرو شد.

    شاخص سهام هانگ‌سنگ در هنگ‌کنگ 1.4 درصد جهش کرد. همچنین نیکی ژاپن 1 درصد سود کرد و شاخص سهام استرالیا هم 0.4 درصد بالا آمد.

    سهام آمریکا در بازارهای آسیایی 0.5 درصد رشد کرد تا نویدبخش آغاز به کار قدرتمندتر بازارهای وال‌استریت باشد.
    پس از این که این هفته چند خبر اشاره به افت تنش‌ها بین دو قدرت اقتصادی برتر جهان داشتند، بازارها به آرامی بدبینی خود در مورد به توافق رسین این دو را کاهش داده‌اند.

    چهارشنبه شب رویترز خبر داد که واردکنندگان چینی پس از بیش از 6 ماه بیش از 1.5 میلیون تن دانه سویای آمریکا را خریداری کرده‌اند.

    این جدیدترین شواهدی است که نشان می‌دهد چین به توافقی که در دیدار رییس‌جمهور دو کشور انجام شده پایبند بوده است.

    از سوی دیگر سرمایه‌گذاران روی این حساب باز کرده‌اند که پکن در ماه‌های پیش‌رو برنامه‌های حمایتی بیشتری اجرا کند تا ریسک افت شدیدتر اقتصادی را کاهش دهد.

    در بازار ارز، دلار در برابر ین ژاپن با 0.15 درصد تقویت، به نرخ برابری 113.45 رسید. شاخص دلار هم که ارزش آن را در برابر 6 ارز مهم جهان دنبال می‌کند، بدون تغییر و در نرخ 97.070 باقی ماند.

    پوند انگلیس که دیشب پس از سربلند بیرون آمدن ترسا می از رای‌گیری عدم اعتماد، جهش کرده بود، امروز 0.04 درصد از رشد دیشب خود را از دست داد و در نرخ 1.2624 دلار معامله شد.

    برچسب ها