عصر خودرو

زیان سهامداران از اخلال در سامانه و لغو معاملات بازار سرمایه

عصر بازار- اخلال سامانه معاملات فرابورس که به لغو همه معاملات فرابورس و عذرخواهی مدیرعامل این بازار منجر شد، به موضوعی عادی تبدیل شده است به طوری که هر از چندگاه فعالان بازار سرمایه در ثبت سفارش های خرید و فروش دچار مشکل شده و متحمل ضرر و زیان می شوند.

زیان سهامداران از اخلال در سامانه و لغو معاملات بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، نهاد ناظر بازار سرمایه همه معاملات دیروز (سه شنبه) فرابورس را به دلیل ایراد فنی در سامانه معاملات لغو کرده است.
    روز گذشته سامانه معاملات فرابورس دچار اخلال شد به طوری که برای ساعت های متمادی امکان ثبت خرید و فروش وجود نداشت.
    اخلال در سامانه معاملات بازار سرمایه به موضوعی عادی تبدیل شده و تاکنون چندین بار رخ داده که این موضوع باعث اعتراض و نارضایتی فعالان بازار سرمایه و سهامداران شده است.
    اخلال در سامانه معاملات علاوه بر توقف معاملات باعث وارد آمدن ضرر و زیان به سهامداران شده و آن را از فرصت های معاملاتی محروم می کند.
    مسئولیت سامانه معاملات با شرکت مدیریت فناوری بورس است که تاکنون اقدام جدی از طرف آنها برای اصلاح ایرادات انجام نشده است.
    با وجود آنکه امیر هامونی مدیرعامل فرابورس به دلیل رخ دادن این مشکل، از سهامداران عذرخواهی کرده است، اما به نظر فعالان بازار سرمایه، عذرخواهی کافی نیست و باید گام عملی برای رفع قطعی و همیشگی این مشکل برداشته شود.
    در حالی که بازار سرمایه به سرعت در حال گسترش بوده و تعداد شرکت ها و سهامداران در حال افزایش است، به نظر می رسد سامانه فنی و معاملات از تحولات بازار سرمایه عقب مانده است.

    برچسب ها