عصر خودرو

نتایج یک نظرسنجی؛

ارزش یوآن در برابر دلار ضعیف‌تر هم می‌شود

عصر بازار- ۶۰ درصد از استراتژیست‌های ارزهای خارجی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده‌اند معتقدند یوآن چین ظرف ۶ ماه آینده از نرخ برابری ۷ هم ضعیف‌تر خواهد شد.

ارزش یوآن در برابر دلار ضعیف‌تر هم می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، 60 درصد از استراتژیست‌های ارزهای خارجی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده‌اند معتقدند یوآن چین ظرف 6 ماه آینده از نرخ برابری 7 هم ضعیف‌تر خواهد شد. آنها همچنین معتقدند که در سال 2019 مقامات به کنترل نرخ ارز ادامه خواهند داد.

    یوآن که امسال بیش از 5 درصد سقوط کرده است، روز سه‌شنبه هفته گذشته، به دنبال توافق واشنگتن و پکن برای توقف 90 روزه خصومت‌های تجاری، در برابر دلار تا نرخ برابری 6.8308 تقویت شد، که این بالاترین نرخ 2.5 ماهه آن بود.

    اما خیلی زود و قبل از پایان این دوره 90 روزه، تردیدها در مورد به نتیجه رسیدن دوکشور و توافق بر سر راه حلی برای کنار گذاشتن اختلافات تجاری، افزایش یافته است.

    به علاوه چشم‌انداز اقتصادی ضعیف و تسهیل بیشتر سیاست‌های بانک مرکزی چین، به یوآن فشار وارد خواهد کرد تاجهش 1 درصدی این هفته خود را از دست بدهد.

    طبق پیش‌بینی بیش از 50 استراتژیست ارز خارجی، که در نظرسنجی رویترز، که پس از اجلاس G20 انجام شد، شرکت کردند، نرخ برابری یوآن با دلار، تا آخر ماه می، با 1.5 درصد سقوط به 6.98 و سپس در ادامه سال با اندکی رشد به نرخ 6.95 خواهد رسید. این ضعیف‌ترین پیش‌بینی‌ است که از جولای 2017 تا کنون برای نرخ یوآن انجام شده بود. یوآن در پایان معاملات هفته گذشته ، در نرخ برابری 6.8733 بسته شد.

    از 28 استراتژیستی که به سوالات اضافی رویترز پاسخ دادند، 17 نفر پیش‌بینی کردند که ظرف 6 ماه آینده، یوآن از نرخ برابری 7 هم ضعیف‌تر خواهد شد و 4 نفر پیش‌بینی کردند این اتفاق ظرف 1 سال رخ دهد. فقط 3 نفر گفتند که این اتفاق بیش از 1 سال به طول می‌انجامد.

    باقی 4 پاسخ‌دهنده رویترز پیش‌بینی کردند که این ارز نیمه‌سیال هرگز از آستانه نرخ برابری 7، که از بحران اقتصادی جهان تاکنون به آن نرسیده است، عبور نخواهد کرد، چراکه همیشه این انتظار وجود دارد که مقامات چین مداخله کرده و از نرخ آن دفاع کنند.

    این پیش‌بینی منفی ناشی از نگرانی‌هایی است که در مورد افزایش جریان خروجی سرمایه و کاهش ذخایر ارزی خارجی چین است. مقامات این کشور با نزدیک شدن نرخ برابری یوآن به عدد 7، به آرامی مداخلات خود را افزایش می‌دهند.

    برچسب ها