عصر خودرو

مقام عراقی:

از حضور شرکت های تولیدی ایران در کربلا استقبال می کنیم

عصر بازار- 'نصیف جاسم الخطابی' رئیس شورای استان کربلا گفت که مقامات این استان از حضور شرکت های تولید کننده ایرانی در کربلا استقبال و حمایت می کنند.

از حضور شرکت های تولیدی ایران در کربلا استقبال می کنیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، الخطابی روز شنبه درجریان بازدید مشترک به همراه 'ایرج مسجدی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد از شعبه شرکت ایرانی کاله در عراق در نزدیکی شهر مقدس کربلا، گفت: حضور شرکت هایی مانند کاله باعث رونق استان و اشتغال زایی شده و مورد استقبال مسئولان و مردم است.
    وی گفت: شورای استان کربلا بعنوان حکومت محلی آماده همه نوع مساعدت با شرکت های بزرگ و موفق ایرانی برای ایجاد شعبه و کارخانه در کربلا و تولید محصولات در عراق است.
    الخطابی افزود: یکی از اهداف مدیریت استان کربلا کمک به این شرکت ها برای ارتقا سطح و کیفیت محصولات و حتی کسب مجوزهای لازم برای صادرات محصولات به خارج از عراق و حتی اروپاست.
    ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد هم با تاکید بر این که ایران در مرحله جدید پساداعش نیز همچنان در کنار ملت و دولت دوست و برادر عراق قرار خواهد داشت، گفت: تاکید ما حضور شرکت های تولید کننده و تولید محصولات ایرانی در داخل عراق و انتقال فناوری است.
    وی افزود: شرکت های ایرانی در مرحله کنونی می توانند از مرحله واردات محصولات و فروش آن در بازار عراق به مرحله سرمایه گذاری در این کشور و همکاری با طرف عراقی برای تولید با امکانات، تسهیلات و نیروی کار محلی است.
    مسجدی با اشاره به اینکه امور اقتصادی اولویت سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد طی دو سال گذشته بوده است، آمادگی نمایندگی های دیپلماتیک ایران در عراق را برای همه نوع همکاری و کمک به فعالان اقتصادی دو کشور در این جهت مورد تاکید قرار داد.
    دو طرف همچنین از بخش های مختلف کارخانه کاله عراق در نزدیکی شهر مقدس کربلا بازدید و با فعالیت ها و نیز برنامه های آتی آن آشنا شدند.

    برچسب ها