عصر خودرو

صادرات کالا از مرزهای آذربایجان غربی ۸۶ درصد افزایش یافت

عصر بازار- ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۴۵ میلیون دلار کالا از مرزهای این استان صادر شده که ۸۶ درصد بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.

صادرات کالا از مرزهای آذربایجان غربی ۸۶ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، احمد برکابیان روز سه شنبه در جلسه کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی آذربایجان غربی افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته 345 میلیون دلار بود.
    وی با اشاره به اینکه عراق، ترکیه، جمهوری آذربایجان، افغانستان و گرجستان کشورهای هدف صادرات بوده است، گفت: محصولات فولادی، محصولات غذایی خشک از جمله خرما، روکش های سبک، انواع کف پوش و طناب و کابل از جمله کالاهای صادراتی به شمار می روند.
    وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ارزش واردات از مرزهای آذربایجان غربی به 313 میلیون دلار رسید که با توجه به ارزش 518 میلیون دلاری واردات در مدت مشابه سال گذشته، 40 درصد کمتر شده است.
    وی با اشاره به میزان درآمد گمرکات در هشت ماهه سال جاری بیان کرد: 2 هزار و 250 میلیارد ریال طی سال جاری درآمد حاصل شده که 18 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته برآورد می شود.
    ناظر گمرکات آذربایجان غربی ادامه داد: میزان درآمد گمرکات در مدت مشابه سال گذشته 2 هزار و 750 میلیارد ریال بود.
    وی با اشاره به اینکه در بخش ورودی مسافر کاهش یک درصدی را طی سال جاری شاهد بودیم، اضافه کرد: امسال 2 میلیون و 693 هزار نفر از مرزهای آذربایجان غربی وارد کشور شده اند که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 2 میلیون و 721 هزار نفر بود.
    وی با اشاره به میانگین تردد روزانه از مرزهای آذربایجان غربی ادامه داد: روزانه 18 هزار نفر از مرزهای این استان تردد داشتند که این تعداد در سال گذشته 18 هزار و 141 نفر بود.
    برکابیان با اشاره به بسته بودن مرز رازی خوی افزود: مشکل زیرساختی از جمله نبود محوطه سازی مناسب از مهمترین دلایل بسته بودن این مرز است.
    به گزارش ایرنا در حال حاضر 22 پایانه مرزی در کل کشور فعال است و نزدیک به یک چهارم پایانه های مرزی کشور در آذربایجان غربی قرار دارد.

    برچسب ها