عصر خودرو

رئیس شورای رقابت خبر داد

شورای رقابت "امتیاز" در پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی را تایید و "انحصار" را رد کرد

عصر بازار- رئیس شورای رقابت خبر داد: در جلسه امروز، شورا در خصوص پرونده امتیاز ۶۵۰ میلیون یورویی به این نتیجه رسید که یک نوع امتیاز به شرکت دریافت کننده اعطا شده ولی انحصار و تبعیضی در کار نبوده است.

شورای رقابت "امتیاز" در پرونده ۶۵۰ میلیون یورویی را تایید و "انحصار" را رد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، رضا شیوا در رابطه با جلسه امروز شواری رقابت که به منظور بررسی پرونده رانت 650 میلیون یورویی برگزار شده بود با اشاره به اینکه پس از سه جلسه فشرده که با حضور نمایندگان وزارت صنعت، بانک مرکزی و شرکت‌های معترض به امتیاز به همراه شاکی پرونده برگزار شده بود، به این نتیجه رسیدیم که امتیاز 650 میلیون یورویی انحصاری نبوده است.

    وی افزود: شورای رقابت به استناد ماده 44 بند 3 و هفت قانون اصل 44 که در آن تبعیض‌آمیزبودن امتیازات را اعلام کرده به این نتیجه رسیده است که از این توافق مفهوم تبعیض‌آمیز را دریافت نکرده است.

    رئیس شورای رقابت با بیان اینکه محدودکردن شرکت‌ها نیز که در قانون اصل 44 برای دریافت امتیازات دولتی مطرح شده، در این پرونده محرز نشد،گفت: به استناد ماده 54 قانون اصل 44 هرگونه کمک و اعطای امتیاز دولتی اعم از ریالی و ارزی به صورت تبعیض آمیز به یک یا چند بنگاه که مبنی بر تسلط و واختلال آنها در رقابت باشد ممنوع است.

    شیوا گفت: در امتیاز 650 میلیون یورویی شورای رقابت به این نتیجه رسید که این پرونده نوعی امتیاز به شرکت دریافت‌کننده است اما آیا تسلط و اختلالی در بازار به‌وجود آورده باید بگویم این موضوع برای ما محرز نشد.

    وی با اشاره به اینکه انحصار در زمانی معنا پیدا می‌کند که اعطای یک امتیاز  باعث تسلط یا  اختلال در سطح بازار باشد، تصریح کرد: در پرونده 650 میلیون یورویی امتیاز بودن آن برای شورا محرز شد، اما این موضوع اختلالی را در بازار ایجاد نکرده است.

    رئیس شورای رقابت تأکید کرد: در جلسه امروز پرونده 650 میلیون یورویی در شورای رقابت بسته شد و شاکی 20 روز فرصت دارد نسبت به رأی شورای رقابت درخواست تجدید نظر کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها