عصر خودرو

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد:

بورس کالا آماده کمک به بخش خصوصی

عصر بازار- شفافیت را در تابلو همه می بینند و سیستم مالیات کشور خریدار و فروشنده شناسایی می‌کند؛ آیا اینها بد است و می‌خواهیم اینها را پنهان کنیم؟ آیا می خواهیم در کوچه ها معامله کنیم؟

بورس کالا آماده کمک به بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، دکتر شاپور محمدی در هفتاد و نهمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی ضمن بیان مطلب فوق گفت: اگر به سیاست های منتهی به افزایش سود آوری شرکت ها فکر کنیم بیست سال آینده شرایط خوب است و اگر به سود آوری صنعت و شرکت ها فکر نکنیم تمام سیاست ها پولی و مالی هیچ کمکی به ما نخواهد کرد.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پاسخ به نقد های مطرح شده در خصوص عملکرد بورس کالا اظهار داشت: بورس کالا هیچ جا نه قیمت گذار بوده و نه خریدار و نه فروشنده را تعیین کرده است. قیمت را مالک محصول تعیین کرده و در مواردی ستاد تنظیم بازار بر اساس حکم حکومتی که از مجمع تشخیص مصلحت نظام داشته است قیمت گذاری انجام داده است.

    وی افزود: بورس کالا یک ابزار است و دو تفاوت با کنج اتاق‌های مدیران دارد و آن شفافیت و رقابتی بودن آن است.

    دکتر محمدی اظهار داشت: شفافیت را در تابلو های بورس همه می بینند و مالیات بر ارزش افزوده در بورس کالا تخفیف می‌گیرد و سیستم مالیات کشور خریدار و فروشنده را شناسایی می‌کند؛ آیا اینها بد است و می‌خواهیم اینها را پنهان کنیم؟ آیا می خواهیم در کوچه ها معامله کنیم؟

    وی افزود: بورس کالا چیزی به جز این موارد نداشته و هر جا هم از سقف قیمت صحبت شده ما مخالف بوده ایم و ده ها نامه نوشته ایم و نامه به معاون اول رئیس جمهور، وزیر صنعت و وزیر اقتصاد در این باره نوشته شده است.

    رئیس سازمان بورس و ارواق بهادار گفت:  آقای رئیس جمهور وقت بسیار زیادی گذاشتند و آقای جهانگیری به حل مسائل بورس کمک زیادی کردند و ما اعلام کردیم که از گذاشتن سقف قیمتی واسطه ها سود می برند بنابراین اکنون سقف قیمت نداریم.

    دکتر محمدی گفت: بورس کالا آمادگی هر گونه انعطاف برای کمک به بخش خصوصی را دارد اما ایرادات جاهای دیگر را به بورس کالا نسبت ندهید زیرا بورس یک ابزار است و به لحاظ علمی ابزارها رها از ارزش داوری هستند.

    رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: با وزارت صنعت و معدن صحبت هایی شده و بهین یاب در حال اصلاح است.

    برچسب ها