عصر خودرو

تشریح وضعیت قراردادهای مپنا در میادین دانان، کرنج، پارسی و رامشیر

کاسب تحریم نیستیم

عصر بازار- معاون بازرگانی بخش نفت و گاز گروه مپنا گفت: ما خود را به عنوان یک سازمان متعلق به مملکت می‌دانیم، هیچ‌وقت به نفع مادی، درآمد و انتفاعی فکر نکردیم و همواره به دنبال باز کردن گره‌ای از مشکلات کشور بوده‌ایم.

کاسب تحریم نیستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، سیدنصرالله هزاوه درباره قراردادهای نفت و گازی مپنا اظهار داشت: ما چند قرارداد جدید در مناطق نفت‌خیز جنوب و نفت مرکزی داریم که در حال ابلاغ بوده و مراحل نهایی را می‌گذرانند.

    وضعیت قراردادهای دانان، کرنج و پارسی

    وی افزود: پروژه میدان آسماری دانان را برنده شدیم که خبر آن شفاها به ما گفته شده و مراحل نهایی و قرارداد آن در حال انجام است و فقط منتظر ابلاغ کارفرما هستیم.

    هزاوه گفت: تجهیزات و دو دستگاه دکل حفاری آماده ارسال به میدان بوده و تیم مهندسی و مشاوران انرژی نیز در تدارک بررسی میدان هستند. دانان از پروژه‌هایی است که قرار است ظرفیت را بالا برده و تعمیرات انجام دهیم.

    معاون بازرگانی بخش نفت و گاز گروه مپنا تصریح کرد: غیر از میدان دانان پیش قرارداد میدان پارسی و کرنج را با مناطق نفت‌خیز جنوب امضا کردیم و قرارداد نهایی در حال رفت و آمد و امضا است.

    لازم به ذکر است به گفته احمد محمدی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای توسعه میدان کرنج پیش قرارداد نیز با کنسرسیوم پرگس امضا شده و به زودی تکلیف میدان نهایی می‌شود.

    دلیل باخت مناقصه منصوری

    وی یادآور شد: در مناقصه منصوری با توجه به  اینکه نرخ ما زیر دامنه قیمت‌ها بود به دلیل شرایط مقررات بازنده شدیم.

    امیدواریم برنده رامشیر باشیم

    هزاوه با ابراز امیدواری از اینکه مپنا در مناقصه میدان رامشیر برنده شود، خاطرنشان کرد: در مورد این میدان امتیاز فنی ما اعلام شده، باید قیمت‌ها نهایی شود تا پاکت‌ها باز شوند.

    وی درباره تامین مالی پروژه‌ها بیان کرد:  20 درصد تامین مالی از سوی کارفرما و مابقی در هر مرحله که کار جلو می‌رود، تامین بودجه می‌شود و 20 درصد باقیمانده نهایی هم به صورت فاینانس چند ساله است.

    مشکلی بابت خرید تجهیزات نداریم

    معاون بازرگانی بخش نفت و گاز گروه مپنا همچنین به نحوه تامین تجهیزات در شرایط تحریم اشاره و اظهار داشت: بخشی از تجهیزات مورد نیاز ما داخلی و برخی خارجی است، برای تجهیزات سطح الارضی از امکانات مپنا استفاده می‌کنیم، ما شرکت‌های متعددی در سراسر دنیا داریم و بابت خرید کالاهای مورد نیاز مشکلی نداریم.

    مذاکره جدی با عراق

    وی درباره حضور در میادین کشورهای دیگر اظهار داشت: در یک میدان عراق که نزدیک ایران است مذاکره جدی داشته‌ایم و قرار است که تجهیزات را در بخش حفاری تامین و مدیریت کنیم.

    کاسب تحریم نیستیم

    هزاوه درباره اینکه گفته می‌شود برخی شرکت‌های داخلی به خاطر عدم امکان حضور شرکت‌های بین المللی به دنبال سوء استفاده و امتیازگیری هستند، توضیح داد: این روحیه در هر شرکتی وجود ندارد، ما خود را به عنوان یک سازمان متعلق به مملکت می‌دانیم، هیچوقت به نفع مادی، درآمد و انتفاعی فکر نمی‌کردیم و همواره به دنبال باز کردن گره‌ای از مشکلات کشور بوده‌ایم، مثلا در حوزه برق علیرغم مطالبات؛ به خدمات خودمان ادامه می‌دهیم، در مناقصه‌ها قیمت‌هایمان از خیلی شرکت‌ها پایین‌تر است و این به خاطر برنده شدن نیست بلکه می‌خواهیم به کشور کمک کنیم.


     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو