عصر خودرو

انتقال ۸۰۰ میلیارد یورو از دارایی بانک‌ها به فرانکفورت در برگزیت

عصر بازار- لابی فاینانس فرانکفورت اعلام کرد که در سال ۲۰۱۹ میلادی بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیارد یورو از دارایی بانک ها از لندن به فرانکفورت انتقال داده خواهد شد.

انتقال ۸۰۰ میلیارد یورو از دارایی بانک‌ها به فرانکفورت در برگزیت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، لابی گروه فاینانس فرانکفورت اعلام کرد: بانک های حاضر در لندن تا مارس 2019 میلادی در آلمان مستقر خواهند شد. در همین حال تقریبا 30 بانک و شرکت مالی اولویت خود برای رفتن به فرانکفورت را تایید کرده اند؛ ضمن اینکه غول های بانکداری دیگری از قبیل جی پی مورگان، مورگان استنلی و گلمن ساچ در حال توسعه عملیات های بانکی خود در دیگر شهرهای اروپا از قبیل پاریس و دابلین هستند.

    بانک های بریتانیایی مانند کردیت سوئیس، استاندارد چارترد، لیودز، سیتی گروپ و نومورا در حال برنامه ریزی برای استقرار و گسترش فعالیت های خود در فرانکفورت بعد از برگزیت هستند. در همین حال «هوبرتس واس» مدیر عامل گروه لابی فاینانس فرانکفورت در اطلاعیه اعلام کرد که روی هم رفته انتظار می رود بین 750 تا 800 میلیارد یورو دارایی از لندن به فرانکفورت انتقال داده شود که بیشتر آنها در سه ماه نخست سال 2019 میلادی انجام خواهد گرفت.

    همچنین شرکت ها در بریتانیا برای انجام کارهای اداری خود به منظور رفع موانع پیش رو در دوره برگزیت بعد از آنکه «تراز می» نخست وزیر بریتانیا پیش نویس برگزیت را در ماه جاری میلادی ارائه کرد، یورش آورده اند. بر همین اساس، «واس» گفت: بانک ها با گزینه استقرار دوباره فقط امور ضروری خود یا استقرار کامل کسب و کار خود در فرانکفورت روبرو هستند.

    بر پایه این گزارش، پیش از این بانک مرکزی انگلیس برآورد کرده بود تا بیست و نهم مارس 2019 میلادی در حدود 5 هزار شغل شهری در بریتانیا از بین می رود؛ اما لابی فاینانس فرانکفورت بر این بارو است که این رقم بیشتر خواهد بود و تا 10 هزار شغل به فرانکفورت انتقال داده می شود.

    برچسب ها