عصر خودرو

بورس همچنان در انحصار دیوار بلوکی حقوقی‌ها

تقویت ۱۷ واحدی شاخص کل

عصر بازار- بازار سهام امروز به لطف معاملات کد به کد و بازارگردانی سهام از سوی سهامداران عمده با نماگرهای سبزپوش به کار خود پایان داد، بازاری که حجم عرضه در برابر تقاضای سهام در اغلب نمادهای معاملاتی شرکت‌های بزرگ غلبه داشت.

تقویت ۱۷ واحدی شاخص کل
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس،  شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه 14 دی‌ماه 1394 با رشد 17 واحدی روی رقم 61 هزار و 728 واحد ایستاد.

    شاخص کل هم‌وزن نیز با 99 واحد رشد عدد 9 هزار و 843 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور اما با افزایش 108 واحدی به رقم 67 هزار و 893 واحد دست یافت. شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 15 واحدی به عدد 42 هزار و 294 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با 199 واحد افزایش عدد 140 هزار و 256 واحد را برای خود ثبت کرد.

    امروز همچنین شاخص کل فرابورس با رشد 5 واحدی به رقم 687 واحد دست یافت.

    براساس این گزارش، در معاملات امروز نماد معاملاتی 3 شرکت ایران ترانسفو با 15 واحد،  سرمایه‌گذاری دارویی تأمین و حفاری شمال هریک تا 8 واحد بالاترین تاثیر مثبت را در براورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل نماد معاملاتی 3 شرکت فولاد مبارکه با 62 واحد، کشتیرانی ج.ا.ا با 15 واحد و بانک تجارت با 9 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش معاملات امروز بورس تهران به بیش از 122 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 575 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 50 هزار و 800 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سیمان ایلام، حق تقدم خرید سهام سیمان دشتستان، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ماشین‌سازی اراک، حق تقدم خرید سهام ذغال سنگ نگین طبس، زرین معدن آسیا، متوقف شدند.

    امروز در عین حال پذیره نویسی بیش از یک میلیارد برگه حق تقدم استفاده نشده بانک قوامین به مدت یک ماه از امروز آغاز شد.

    در عین حال امروز آگهی عرضه بلوک 87.08 درصدی سهام شرکت حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس به قیمت پایه هر سهم 3647 ریال در حالی منتشر شد که به نظر می‌رسد، این معامله در پایان معاملات امروز بالاخره از مشتری برخوردار شوند.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز همچنان شاهد تداوم معاملات کد به کد حقوقی‌ها در نمادهای معاملاتی تاثیرگذار در شاخص بورس بود.

    امروز در نماد معاملاتی پتروشیمی مارون بیش از 39 میلیون سهم به ارزش بیش از 132 میلیارد تومان از کد سهامدار حقوقی میان کدهای درون گروهی جا به جا شد.

    در نماد معاملاتی صنایع آذراب نیز امروز همسو با بازارگردانی سهام، اما تداوم حضور خریداران به رنج شدن قیمت این سهم در بالاترین دامنه نوسان قیمتی منتهی شد.

    در نماد معاملاتی بیمه دی نیز امروز بیش از 24 میلیون سهم به ارزش بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون تومان میان کدهای تابعه حقوقی جابجا شد.

    در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری صنعت بیمه اما در حالی امروز بیش از 19 میلیون سهم معامله شد که با وجود شفاف‌سازی این شرکت مبنی بر عدم وقوع رخداد با اهمیت در وضعیت این شرکت با صف خرید پایدار کمتر از 9 میلیون سهمی در پایان معاملات امروز روبرو بود.

    در نماد معاملاتی ایران‌خودرو نیز امروز سهامدار عمده این سهم روی صفر تابلو و در جریان بازار خرده فروشی بیش از 30 میلیون سهم کد به کد کرد.

    امروز در نماد معاملاتی کارخانجات تولیدی شهید قندی اما همسو با انتشار برخی خبرها مبنی بر افزایش قراردادهای خارجی این شرکت بازار سهام شاهد حضور پر قدرت خریداران در برابر عرضه‌های مداوم بود، به طوری که با معامله بیش از 29 میلیون سهم به ارزش 6 میلیارد و 910 میلیون تومان در این نماد معاملاتی قیمت به قیمت پایانی «بکام» در بالاترین دامنه نوسان قیمتی قرار گرفت.

    بنابر این گزارش،  امروز در نماد معاملاتی پتروشیمی خراسان 17 میلیون سهم از کد شرکت حقوقی با نوسان مثبت حدود 3 درصدی تهاتر شد.

    بر اساس این گزارش، در تالار شیشه‌ای امروز شنیده شد که سرپرست این مجتمع پتروشیمی از اعطای مجوز اختصاص سوخت از سوی وزارت نفت برای اجرای طرح GTPP خبر داده است.

    در گروه سنگ آهنی‌ها نیز امروز پس از گذشت بیش از 60 روز از سقوط قیمت‌ها بالاخره قیمت‌های جهانی سنگ آهن روند صعودی به خود گرفته و از دو هفته پیش تا به امروز بیش از 3 دلار به ازای هر تن افزایش یافته است.

    در این میان شرکت هندی IOCL نخستین محموله گندله سنگ آهن به میزان 66 هزار و 700 تن را از بندر مانگالور به ایران صادر کرده است.

    در گروه بانک‌ها نیز رئیس کل بانک مرکزی از برچیده شدن تحریم‌های بین‌المللی در هفته‌های آینده خبرداده و در عین حال اعلام کرده است که بانک‌های ایران به دلیل توسعه نیافتگی آمادگی لازم برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی را ندارند و در نماد معاملاتی شرکت کود اوره لردگان افزایش سرمایه 150 درصدی از محل آورده نقدی سهامداران به تائید حسابرس این شرکت رسیده است .

    در نهایت در حالی از نهایی شدن فرمول قیمت‌گذاری نرخ خوراک مجتمع‌های پتروشیمی خبرهایی به گوش می‌رسد که عنوان می‌شود خوراک برخی مجتمع‌ها با این فرمول رقمی بین 11 تا 14 سنت در نوسان خواهد بود.

    بر اساس این گزارش، امروز بازار سهام بازاری متعادل و کم حجم بود که شرکت‌های کوچک با سهام شناوری پایین از جمله گروه لبنیاتی و برخی دارویی‌ها در کنار معاملات حق تقدم خرید سهام، پیشرو ترین سهم‌های این بازار بودند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو