عصر خودرو

برنامه های چکارن محقق شد

جابجایی حریر خوزستان بین دو شرکت بورسی

عصر بازار- شرکت کارتن سازی ایران از بازگشایی پاکت های مزایده فروش سهام شرکت حریر خوزستان و اعلام برنده این مناقصه خبر داد تا این دارایی از «چکارن» به یک شرکت بورسی دیگر انتقال مالکیت پیدا کند.

جابجایی حریر خوزستان بین دو شرکت بورسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اکونا پرس، در پی اعلام این خبر نماد معاملاتی «چکارن» متوقف شد تا اطلاع رسانی لازم در خصوص این رویداد با اهمیت صورت گیرد.

    تیم مدیریتی جدید این مجموعه با ورود خود اهدافی را طراحی و اعلام کرد، یکی از این اهداف فروش سهام شرکت حریر خوزستان بود که این مهم در روز جاری محقق شد تا فروش این زیر مجموعه به قیمت 10 میلیارد تومان به یک شرکت بورسی دیگر، رقم بخورد. درآمدی که تاثیر بسزایی در تعدیل مثبت سود هر سهم دارد زیرا این میزان بیش از ٥۰ درصد سرمایه ثبتی شرکت است .

    از جمله دیگر برنامه های تیم مدیریتی علاوه بر فروش سهام شرکت حریر خوزستان؛ فروش زمین یافت آباد، راه اندازی واحد کاغذ سازی و پروژه تجاری سازی است که تاکنون دو مورد از موارد مذکور اجرایی شده و تنها پروژه تجاری سازی و فروش زمین یافت آباد از این فهرست باقی مانده که به نظر می رسد به زودی شاهد اجرایی شدن این وعده های مدیریت جدید نیز خواهیم بود.

    این گزارش می افزاید؛ سرمایه شرکت کارتن ایران حدود 18 میلیارد تومان است؛ درنتیجه «چکارن» با احتساب درآمد حاصل از فروش سهام شرکت حریر خوزستان به ازای هر سهم 55 تومان سود شناسایی می کند.

    نکته حائز اهمیت در خصوص فروش بلوک حریر خوزستان این است که این دارایی به صورت نقد به فروش رسیده ؛ بنابراین تاثیر ناشی از سودآوری آن مستقیما در سود شرکت اعمال خواهد شد.

    شایان ذکر است، در کنار برنامه واگذاری برخی دارایی ها و تحقق برنامه های غیرعملیاتی،  این مجموعه در سال جاری توانست در بخش عملیاتی نیز به برنامه های تولید و فروش خود دست یابد و به نظر می رسد با ادامه همین مسیر، این شرکت با موفقیت سایر برنامه های مورد نظر خود را نیز محقق خواهد کرد. بطوریکه بررسی صورت های مالی عملکرد میان دوره ای شرکت کارتن سازی ایران حاکی از آن است که این شرکت در آبان ماه سال جاری به اندازه 104 میلیارد و 89 میلیون ریال فروش داشته که این میزان فروش در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با رشد قابل ملاحظه ای رو به رو بوده است؛ چرا که فروش آبان ماه این شرکت در سال گذشته برابر با 48 میلیارد و 635 میلیون ریال محقق شده بود و این یعنی تحقق بیش از ١۰۰درصد افزایش در مقدار فروش ریالی.  

    این گزارش می افزاید؛ با توجه به تحقق فروش سهام شرکت حریر خوزستان، به نظر می رسد سال 97 برای این مجموعه با موفقیت به پایان برسد. ضمن اینکه بررسی نمودارهای تکنیکالی سهام بیان گر این موضوع است که با توجه به اتفاقات مثبت این مجموعه، قیمت سهام «چکارن» توانسته الگوی صعود خود را تکمیل کند و انتظار می رود با تکمیل پروژه تجاری سازی نیز این روند و الگوی رو به جلو به اتمام برسد تا سهامداران صبور این مجموعه بتوانند سود حاصل از این برنامه ها را در اختیار بگیرند.

    در پایان گفتنی است؛ شرکت کارتن ایران از جمله شرکت های فعال در حوزه کاغذ و بسته بندی بوده که تاکنون و پس از ورود تیم مدیریتی جدید در سال جاری با فعالیت در این حوزه توانسته موفقیت های زیادی را به ثبت برساند. این شرکت سهامدار درصدی برخی از شرکت های سهام عام از جمله حریر خوزستان بود که طی برگزاری یک مزایده اقدام با واگذاری آن کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو