عصر خودرو

در دومین روز کاری آذر رخ داد؛

میزبانی فرابورس از مبادله ۷۵۵ میلیون ورقه بهادار

عصر بازار- معاملات دومین روز کاری آذرماه ۹۷ با نقل‌وانتقال ۷۵۵ میلیون ورقه به ارزش بیش از چهار ‌هزار و ۷۳۵ میلیارد ریال و ورود شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران به گردونه مبادلات فرابورس ایران پایان پذیرفت.

میزبانی فرابورس از مبادله ۷۵۵ میلیون ورقه بهادار
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، سهامداران طی روز دوشنبه پنجم آذرماه، معاملات بازارهای اول و دوم را نیز با خریدوفروش 506 میلیون سهم به ارزش سه هزار و 150 میلیارد ریال خاتمه دادند.

    نماد شرکت سنگ آهن گهر زمین با دادوستد بیش از 209 میلیون سهم به ارزش یک هزار و 778 میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملات را در این دو بازار در اختیار گرفت که بیش از 41 درصد از خرید و 99 درصد از فروش این سهم توسط حقیقی‌ها صورت گرفت.

    در نماد «مادیرا» نیز که امروز برای نخستین بار عرضه شد، شاهد معامله 120 میلیون سهم به ارزش 438 میلیارد ریال بودیم که طی این عرضه اولیه، سهامداران حقیقی مشارکت بیش از 99 درصدی در خرید 10 درصد از سهام شرکت صنایع ماشین‌های اداری ایران داشتند.

    تابلو نمادهای پربازدید فرابورسی نیز نشان می‌دهد «کگهر»، «شبصیر » و «سمگا» به ترتیب سه سهم پربیننده معاملات امروز بودند که این نمادها البته با افت قیمت پایانی نیز روبه‌رو شدند. این در حالی است که نماد «اوان» بیشترین افزایش قیمت را تا سقف 5 درصدی در میان نمادهای فرابورسی به همراه داشت.

    نگاهی به معاملات بازار پایه نشان می‌دهد سهامداران در سه تابلو معاملاتی این بازار 224 میلیون سهم به ارزش 468 میلیارد ریال را دست به دست کردند.

    شاخص کل فرابورس نیز با بیش از 3 درصد افت تا پله 1800 واحدی عقب‌نشینی کرد که نمادهای «مارون»، «زاگرس» و «میدکو» بیشترین اهرم منفی را بر آیفکس بر جای گذاشتند.

    در نهایت سرمایه‌گذاران در سمت دیگر بازار اقدام به معامله 16 میلیون ورقه به ارزش بیش از یک هزار و 117 میلیارد ریال در بازار ابزارهای نوین مالی کردند.

    برچسب ها