عصر خودرو

ایرانی‌ها صبور باشند

شرکت‌های بریتانیایی بازار ۸۰ میلیونی ایران را دست‌کم نمی‌گیرند

عصر بازار- مدیرکل بازرگانی سفارت بریتانیا گفت: از ایرانی‌ها انتظار داریم که صبور باشند. از شرکت‌های بریتانیایی هم خواسته‌ایم که بازار ایران و فرصتی که این بازار در اختیارشان قرار می‌دهد را در نظر بگیرند.

شرکت‌های بریتانیایی بازار ۸۰ میلیونی ایران را دست‌کم نمی‌گیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، کیت ولینگز در رابطه با آینده صنعت کشاورزی ایران در سایه تحریم‌های آمریکا و موضع اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: غذا یکی از مباحث مهم در واردات و صادرات میان ایران و اتحادیه اروپا است. در سایه تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، کاخ سفید اعلام کرده که غذا و دارو استثنا هستند. بنابراین مترصد هرگونه فرصت برای افزایش ارتباط تجاری در این زمینه هستیم.

    مدیر کل بازرگانی سفارت بریتانیا در ایران ادامه داد: پرسش اینجاست که آیا می‌توان کانال‌های مالی موردنیاز برای این امر را فراهم کرد یا خیر؟ مهم اینجاست که اروپا چگونه می‌تواند کانال‌های مخصوص خود را برای تجارت شرکت‌های این اتحادیه با ایران حمایت کند؟ البته باید به گفت‌وگو و مذاکره با اتحادیه اروپا ادامه دهیم تا دریابیم که دیدگاه آن‌ها نسبت به مستثنی شدن دارو و غذا از تحریم‌های آمریکا چگونه است.

    وی ادامه داد: باید کارهای بسیاری انجام گیرد، اما ما به هیچ وجه فرصتی را که این مسئله پیش پای ما می‌گذارد را دست‌کم نمی‌گیریم. ایران 80 میلیون جمعیت دارد این فرصت بزرگی برای تامین مواد غذایی این جمعیت برای بریتانیا و اتحادیه اروپا است.

    کیت ولینگز در رابطه با طرح اس‌پی‌وی و برنامه‌ای که احتمالا جرمی هانت در این زمینه در نظر دارد، گفت: من هنوز نتوانسته‌ام گزارش هانت در زمینه سفرش به ایران را بخوانم. تا جایی که من خبر دارم سفر بسیار خوبی بود و گفت‌وگوهای مثبتی در این زمینه انجام شد. از نظر بریتانیا می‌توانم اطمینان دهم که همچنان به کار بر روی این مقوله ادامه می‌دهیم. زمانی که بتوانیم اس‌پی‌وی را عملیاتی کنیم، کار بسیار آسان‌تر خواهد بود و پیشرفت‌های بسیاری را شاهد خواهیم بود.

    وی ادامه داد: کل فرآیند زمان زیادی می‌گیرد و برای ایجاد کانال‌های مالی باید صبور بود. سازوکار یورو، استرلینگ و همچنین کشوری که برای ایجاد این کانال تعیین شود همه از مسائلی است که باید در نظر گرفته شود.

    کیت ولینگز در رابطه با آینده روابط کشاورزی ایران و بریتانیا گفت: بریتانیا،‌ همراه با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا، از برجام حمایت 100 درصدی می‌کند. اما در زمینه تاثیر تحریم‌ها بر همکاری‌های میان دو کشور در زمینه کشاورزی و غذا باید بگویم که مسائل زیادی باید مورد بحث قرار بگیرد. نمی‌توان فرصتی که در این زمینه برای اروپا به‌وجود آمده را نادیده گرفت. وضعیت فعلی فرصت زیادی برای تجارت بریتانیا و اروپا با ایران به‌وجود آورده است. اما بحث بر سر مکانیسم‌های تجاری و مالی است که باید بر روی آن‌ها کار کرد.

    وی اظهار داشت: از ایرانی‌ها انتظار داریم که صبور باشند. از شرکت‌های بریتانیایی هم خواسته‌ایم که بازار ایران و فرصتی که این بازار در اختیارشان قرار می‌دهد را در نظر بگیرند.

    کیت ولینگز گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های برجام استفاده اقتصادی مردم ایران از آن و تجارت این کشور است. بنابراین روی این قضیه به سختی کار خواهیم کرد.

    برچسب ها