عصر خودرو

مدیرعامل رایان بورس عنوان کرد:

کدال ۳۶۰ جایگزین کدال فعلی میشود

عصر بازار- در میان سیستم های داخلی، کدال یکی از پیشروترین سیستم ها در منطقه خاورمیانه است که داده های شرکت های پذیرفته شده در بازار سرمایه را جمع آوری، نگهداری می و در اختیار بازار قرار می دهد.

کدال ۳۶۰ جایگزین کدال فعلی میشود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، روح الله دهقان، مدیرعامل رایان بورس ضمن بیان مطلب فوق به فعالین بازار سرمایه اطمینان داد تحریم ها و مسایل بین المللی تاثیری بر سامانه های تحت پوشش رایان بورس ندارد و گفت: پیش از سال 97 مهمترین پروژه شرکت سامانه کدال بود به طوری که رایان بورس را با سامانه کدال می شناختند و سایر پروژه های آی تی سازمان بورس و اوراق بهادار توسط پیمانکاران مختلف انجام می شد. این موضوع در پروژه ها از هم گسیختگی ایجاد می کرد و هماهنگی بین پیمانکار ها کار بسیار سختی بود.

    وی ادامه داد: تاکید مستمر رییس سازمان بورس به بهبود عملکرد های مجموعه از جمله حوزه آی تی منجر به این شد که از ابتدای سال 97 به تدریج پروژه ها را به شرکت رایان بورس منتقل کنیم تا به این ترتیب از تعدد پیمانکار اجتناب شود.

    مدیرعامل رایان بورس ادامه داد: در این راستا توسعه سامانه ستان که برای تائید صلاحیت نهادهای مالی استفاده می شد به رایان بورس محول شد. سامانه پیگیری امور تخلفات که به سمتا مربوط بود از پیمانکار تحویل گرفته شد و به رایان بورس منتقل شد و برنامه بازنویسی آن به طور کامل در حال انجام است. قبل از سال 96 پروژه سنم به رایان بورس منتقل شد که در واقع ابزار نظارتی صندوق های سرمایه گذاری است و سازمان بورس برای نظارت در صندوق های سرمایه گذاری از این سیستم استفاده می کند و کدال همچنان در اختیار رایان بورس است.

    دهقان با بیان اینکه  برنامه رایان بورس گسترش حوزه آی تی در بازار سرمایه است، گفت: سال گذشته کدال 360 به بهره برداری رسید و اکنون در حال طراحی فیچرهای جدید هستیم تا قابلیت های بیشتری در اختیار مخاطبان این تارنما قرار بدهیم. برنامه ریزی ها بر این اساس است که کدال 360 به طور کامل جایگزین کدال فعلی شود؛ کدال 360 به همراه سرویس های جدیدتر تمام قابلیت های کدال فعلی را نیز دارد.

    مدیرعامل رایان بورس افزود: سطح تکنولوژی در رایان بورس به حدی رسید که امکان دانش بنیان شدن شرکت فراهم شد. از همین رو از زمستان 96 فرایند آغاز شد و سه محصول کدال، صنم و کدال 360 معرفی شدند. فرایندهایی طی شد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از شرکت بازدید کرد و در نهایت دو محصول کدال و سنم به عنوان محصول دانش بنیان تشخیص داده شدند و به این ترتیب رایان بورس توانست به عنوان اولین رکن دانش بنیان در بازار سرمایه به ثبت برسد.

    دهقان با اشاره به اینکه دانش بنیان شدن مزایای قابل توجهی را برای شرکت به همراه داشت، گفت: با این تحول، ارتباط بسیار نزدیک تری بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بازار سرمایه برقرار شد.

    مدیرعامل رایان بورس در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد سامانه های تحت پوشش رایان بورس در فضای تحریم با مشکل مواجه می شود یا خیر؟ گفت: سیستم های داخلی و سامانه های تحت پوشش ما کاملاً بومی هستند. همان طور که می دانید به شرکت هایی که محصولاتشان تولید داخل باشد و از سطح خاصی از تکنولوژی برخوردار باشد مجوز دانش بنیان اعطا می شود؛ از همین رو تحریم ها نمی تواند بر روی یک محصول که به صورت 100درصد تولید داخل است تاثیری داشته باشد.

    دهقان افزود: تمرکز رایان بورس در تمامی حوزه ها استفاده از توان داخلی است و تا جایی که توانستیم برای توسعه سیستم ها نیز از توان داخلی استفاده کرده ایم. علاوه بر کدال تمامی سامانه های یاد شده نیز در داخل کشور شکل گرفته و هیچ کدام تاثیر پذیری از تحریم ها ندارند.

    برچسب ها