عصر خودرو

در پایان معاملات هفتگی؛

وال‌استریت افت کرد/ اس‌اندپی در وضعیت اصلاح فنی قرار گرفت

عصر بازار- سهام آمریکا در حالی افت کرد که سهام انرژی با سقوط‌های متوالی قیمت نفت، کمر خم کرد و اس‌اندپی۵۰۰ برای دومین بار در سال جاری وارد وضعیت اصلاح فنی شد.

وال‌استریت افت کرد/ اس‌اندپی در وضعیت اصلاح فنی قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، در پایان معاملات روز جمعه، سهام آمریکا در حالی در جلسه کوتاه پس از تعطیلات افت کرد که سهام انرژی با سقوط‌های متوالی قیمت نفت کمر خم کرد و اس‌اندپی500 برای دومین بار در سال جاری وارد وضعیت اصلاح فنی شد.

    از لحاظ هفتگی، هر 3 شاخص مهم آمریکا بیش از 3 درصد افت کردند و شاخص صنعتی داو جونز و شاخص  کامپوزیت نزدک بزرگترین سقوط هفتگی خود از ماه مارچ تا کنون را ثبت کردند.

    اس‌اندپی500 بیش از 10.2 درصد از رکورد خود، که در 29 سپتامبر ثبت کرده بود سقوط کرد و طبق تعریف وارد منطقه اصلاح فنی شد.

    آخرین باری که اس‌اندپی وارد منطقه اصلاح فنی شده بود ماه فوریه امسال بود که این شاخص بیش از 10 درصد نسبت به رکورد آن زمان خود که در ماه فوریه ثبت شده بود، پایین آمد.

    روز جمعه با سقوطی دیگر در قیمت‌های نفت خام، بخش انرژی اس‌اندپی 3.3 درصد سقوط کرد. با وجود وحشت از کاهش تقاضای جهانی نفت با کند شدن رشد اقتصادی، حتی علی‌رغم این‌که تولیدکنندگان بزرگ جهان در مورد کاهش تولید خود هشدار داده‌اند، قیمت‌های نفت به شدت سقوط کرد و حالا حدود 30 درصد از مقادیر ثبت شده در ابتدای اکتبر پایین‌تر آمده است.

    شاخص صنعتی داو جونز 178.74 واحد یا 0.73 درصد افت کرد و در سطح 24285.95 واحد بسته شد. اس‌اندپی500 هم 17.37 واحد یا 0.66 درصد پایین آمد و به 2632.56 واحد رضایت داد. شاخص کامپوزیت نزدک 33.27 واحد یا 0.48 درصد از ارزش خود را از دست داد و در سطح 6938.98 واحد بسته شد.

    جلسه معاملاتی دیشب به دنبال عید شکرگزاری از ساعت کمتری برخوردار بود و حجم معاملات آن هم محدودتر بود.

    در معاملات دیشب 3.4 میلیارد سهم جابه‌جا شد که این خیلی کمتر از 8.2 میلیارد سهمی است که به طور میانگین در 20 روز معاملاتی اخیر تبادل شده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو