عصر خودرو

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد:

سه شرط برای راه اندازی بازار مشتقه ارزی

عصر بازار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، لازمه راه‌اندازی بازار مشتقه ارزی را برداشته شدن برخی از موانع اساسی دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین موانع بحث تحریم‌ها است زیرا در زمانی که تحریم‌ها وجود داشته باشد راه‌اندازی این بازار با مشکلاتی جدی مواجه خواهد شد.

سه شرط برای راه اندازی بازار مشتقه ارزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از عصرمالی، ابراهیم نکو شرط دیگر راه‌اندازی این بازار را یکسان‌سازی نرخ ارز خواند و اظهار کرد: برای آنکه بازار مشتقه ارز راه‌اندازی شود باید ارز از حالت‌های چندگانه و چند نرخی بودن خارج شود که در این راستا بانک مرکزی نیز تلاش‌هایی را انجام داده و دولت نیز در جهت یک نرخه شدن ارز تا حدودی گام‌هایی را برداشته و همچنین در حال فراهم کردن مقدمات آن است و ایده‌هایی نیز در این رابطه وجود دارد.

    وی با اشاره به اینکه در بازار مشتقه ارزی شرکت‌ها و بنگاه‌هایی حضور پیدا می‌کنند که مشخص هستند، گفت: همه افراد نمی‌توانند در این بازار حضور داشته باشند زیرا ازدحام شخصیت‌های حقیقی و حقوقی موجب برهم خوردن وضعیت بازار می‌شود. از این‌رو اعمال محدودیت‌ها برای این بازار به معنای انحصاری و اجباری نخواهد بود بلکه در بازار مشتقات ارزی شرکـ‌ت‌هایی حضور پیدا می‌کنند که حجم بالایی از معاملات را در اختیار دارند.

    نکو در ادامه بیان کرد: با توجه به مشخصه‌هایی که بازار آتی ارز دارد،‌ شورای عالی بورس هم روی این موضوع کار کرده و راه‌اندازی این بازار مشتقه در دستورکار قرار گرفته و همچنین مقدمات و آیین‌نامه‌های آن تقریبا نوشته شده است.

    وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی بازار مشتقه ارز برای ساماندهی این حوزه بسیار مناسب است، اظهار کرد: بازار مشتقه ارزی می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا سرمایه‌گذاران خارجی که از نوسانات ارزی شدید نگران هستند، بدون دغدغه بتوانند به ایران وارد شوند و به سرمایه‌گذاری بپردازند.

    نکو با اشاره به اینکه پوشش ریسک نوسانات ارزی برای صادرات و واردات مهم‌ است، گفت: گروهی از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان که به محصولات خارجی نیاز دارند یا کالاهای خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند، برای پوشش ریسک خود می‌توانند از بازار مشتقه ارزی استفاده کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو