عصر خودرو

بورس در هفته‌ای که گذشت؛

اصفهانی‌ها صدرنشین معاملات این هفته بورس شدند

عصر بازار- هفته آخر آبان ماه بازار سرمایه با پیشتازی اصفهانی‌ها و عقبگرد ۶ هزار پله‌ای به اتمام رسید.

اصفهانی‌ها صدرنشین معاملات این هفته بورس شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از باشگاه خبرنگارن، معاملات این هفته بازار سرمایه از پیشتاز بودن اصفهانی ها  خبر می دهد زیرا در طی معاملات، روند رشد ارزش سرمایه در دو نماد شپنا و فولاد بیش از باقی نماد ها مشاهده شد.

    شاخص بورس اوراق بهادار در ابتدای این هفته  با ریزش 3174 واحدی از ارزش معاملات خود، روز خوبی را به ثبت نرساند که این موضوع به فرابورس نیز سرایت کرده و دچار اُفت 45.53 واحدی شد.این روند کاهش و ریزشی به گفته بسیاری از کارشناسان بازار سرمایه به طور قطع بیانگر زیان و ضرر نیست و عمدتا به علت نوسانات بازار ارز، تاثیر آن در ارزش برخی سهام به این صورت مشهود می شود.

    در ادامه هفته جاری یعنی 28 آبان ماه شاخص کل بورس با جهشی 2258 واحدی پله های صعود را بالا رفت و به یکباره رشد چشمگیری را به ثبت رساند. شرکت پالایش نفت اصفهان(شپنا) رشد ارزش سهام خود را در این روز به ثبت رساند.این روند رو به رشد در 29 آبان ماه نیز با شیب ملایم تری مشاهده شد.

    و اما در پایان هفته با کاهش معاملات شاخص بورس پرونده آخرین هفته آبان ماه  با ریزش 745 واحدی بسته شد؛بنابراین شاخص کل بورس اوراق بهادار هم اکنون بر روی پله 175 واحدی توقف کرده است تا ببینیم شنبه اولین هفته معاملاتی خود در آذرماه چگونه آغاز خواهد کرد.

    بررسی ها  طی هفته گذشته نشان می دهد که با فراز و نشیب های صورت گرفته، شاخص بورس،در هفته ای که گذشت 6 هزار پله عقبگرد کرده و از پله 182 هزار واحدی درابتدای هفته به پله 176 هزار واحدی تنزل کرده است.

    اما در کل،بورس اوراق بهادار تهران در آغاز این هفته با کاهش شدید شاخص کل همراه شد. برخی کارشناسان این شرایط را به موضوع عرضه اولیه سهام گهر زمین و نقدینگی مورد نیاز آن مرتبط می‌دانستند. البته این نظر چندان قابل اتکا نیست چرا که عملا سهم اندکی به هر خریدار اختصاص داده شده و نمی‌توانست تاثیر مهمی بر بازار داشته باشد.

    به نظر می‌رسد در حال حاضر بورس بیش از هر چیزی در انتظار اطلاعات جدید در مورد تحولات بازارهاست. در همین حال از آنجا که رشد بازار سهام در ابتدای سال جاری با انگیزه رشد دلار رخ داد، به نظر می‌رسد تداوم کاهش ارزش دلار به‌خصوص تنزل حدود 40درصدی آن از نقطه اوج یکی از دلایل افت بازار به شمار می‌رود. اکثر کارشناسان امیدوارند با پایان‌یافتن آبان ماه و انتشار گزارش‌های ماهانه فضای بهتری برای بازار و جهت آتی حرکت آن مشخص شود.

    برچسب ها