عصر خودرو

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

بازار مشتقه ارز سرمایه گذاری در دوران پساتحریم را تسهیل می کند

عصر بازار- نوسانات شدید نرخ ارز یکی از معضلات کنونی فعالان اقتصادی است که با راه اندازی بازار مشتقه ارز علاوه بر اینکه این مشکل برطرف می شود، مردم نیز مکان مطمئنی برای خرید و عرضه ارز در سررسیدهای مختلف خواهند داشت.

بازار مشتقه ارز سرمایه گذاری در دوران پساتحریم را تسهیل می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، موسی الرضا ثروتی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان مطلب فوق گفت: راه اندازی بازار مشتقه ارز و به طور مشخص معاملات آتی ارز می تواند فضای امنی را برای سرمایه گذاران خارجی مهیا کند، به طوریکه آنها از نوسانات نرخ ارز در آینده در امان می مانند و به این ترتیب ایجاد بازار مشتقه ارز سرمایه گذاری را در دوران پساتحریم تسهیل می کند.

    وی در ادامه تاکید کرد: از طرفی معاملات آتی ارز می تواند از تقاضای سفته بازانه بازار نقدی کاسته و با توجه به اینکه قیمت ها در این بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می شود اثرات مثبت و سازنده ای بر معاملات نقدی داشته باشد.

    به گفته ثروتی، راه اندازی معاملات آتی ارز قطعا بر فعالیت های اقتصادی و در نتیجه حضور سرمایه گذاران خارجی در بازار ارز موثر است.

    عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه طی سال های اخیر تلاش های بسیاری برای تعیین قیمت ارز براساس عرضه و تقاضا شکل گرفت که راه اندازی بازار مشتقه ارز می تواند نتیجه آن تلاش ها باشد، گفت: ثبات فعالیت های اقتصادی، تعیین قیمت بر اساس عرضه و تقاضا و همچنین کمرنگ شدن فعالیت دلالان ارزی در بازار نقدی، از نتایج اصلی راه اندازی معاملات آتی ارز خواهد بود.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر وجود اتاق مبادلات ارزی قانونی نیست و دولت قبل این اتاق را با توجه به مشکلات اقتصادی حاصل از تحریم ها مصوب کرد.

    ثروتی در پایان با اشاره به اینکه روزهای پس از لغو تحریم های بین المللی، بهترین زمان برای راه اندازی معاملات آتی ارز است، خاطرنشان کرد: معاملات آتی ارز در دوران پساتحریم می تواند در تامین منابع ارزی کشور نیز تاثیر گذار باشد که به نظر می رسد امروز باید کلیه مقدمات تشکیل این بازار قانومند فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها