عصر خودرو

وضعیت صنعت فلزات اساسی از دریچه ضریب( P/B )؛

شاخص P/B صنعت فلزات اساسی ۱.۲۲ مرتبه/ فولاد امیر کبیر بیشترین P/B را دارد

عصر بازار: در حالی سهم گروه فلزات اساسی از ارزش کل بازار حدود ۱۰ درصد است که آمار منتشر شده از سوی شرکت پردازش اطلاعات مالی نوآوران امین نشان می‌دهد، بیشترین ضریب P/B در صنعت فلزات اساسی متعلق به شرکت فولاد امیر کبیر کاشان است.

شاخص P/B صنعت فلزات اساسی ۱.۲۲ مرتبه/ فولاد امیر کبیر بیشترین P/B را دارد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصربازار، شاخص P/B در صنعت فلزات اساسی برای شرکت های فعال در بازار سرمایه، معادل 1.22 مرتبه است. همچنین بیشترین ضریب P/B در صنعت فلزات اساسی متعلق به شرکت های فولاد امیر کبیر کاشان، مجتمع فولاد خراسان و گروه صنعتی سپاهان به ترتیب با 4.15، 3.22 و 2.80 مرتبه است.
    بر اساس این اطلاعات، کمترین ضریب P/B در صنعت فلزات اساسی متعلق به شرکت های آلومینیوم ایران، ذوب آهن اصفهان و ملی صنایع مس ایران به ترتیب با منفی 5 مرتبه، 0.48 مرتبه و 0.82 مرتبه است.
    همچنین شرکت های فعال در صنعت فلزات اساسی با 299 هزار و 688 میلیارد ریال، حدودا 9.63 درصد از کل ارزش بازار سرمایه را به خود اختصاص داده اند. حقوق صاحبان سهام در شرکت های مذکور در مجموع 244 هزار و 662 میلیارد ریال معادل 13.05 درصد از مجموع حقوق صاحبان سهام شرکت های فعال در بازار سرمایه (386 شرکت بورسی و فرابورسی) است.

    برچسب ها