عصر خودرو

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منایع طبیعی مجلس مطرح کرد؛

نقش انتزاع بخش‌های کشاورزی و صنعت در ساماندهی بازار محصولات لبنی

عصر بازار- عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منایع طبیعی مجلس گفت: انتزاع بخش کشاورزی و صنعت در ساماندهی بازار محصولات لبنی مؤثر است.

نقش انتزاع بخش‌های کشاورزی و صنعت در ساماندهی بازار محصولات لبنی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علی وقف‌چی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح انتزاع بخش کشاورزی از صنت، گفت: براساس قانون انتزاع بخش کشاورزی، تصمیم‌گیری درباره صادرات یا عدم صادرات کالاهای کشاورزی باید با وزارت کشاورزی و نه وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد.

    وی افزود: متأسفانه در سالی که با نام حمایت از تولید ملی نام‌گذاری شده است، شاهد ممنوعیت صادرات شیرخشک و محصولاتی هستیم که در داخل کشور، توان تولید آن را داریم، اما با رانت واردات با ارز دولتی، واردات آن را در اختیار افراد و شرکت‌هایی قرار داده‌اند که هیچ نسبتی با تولید ملی ندارند که وزارت صنعت باید پاسخگوی این موضوع باشد.

    **دولت حمایت‌های بیشتر از تولیدات داخلی داشته باشد

    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با بیان اینکه ممنوعیت صادرات برای کالاهایی که توان تولید آن را داریم و در اختیار قرار دادن فرصت و امتیاز برای واردکنندگان اقدامی ضد تولید ملی و علیه امنیت غذایی است، اظهار داشت: ما با این اقدام خودسرانه وزارت صنعت، معدن و تجارت بازار جهانی خود را از دست خواهیم داد، نباید به انگیزه تولیدکننده داخلی لطمه وارد کنیم.

    عضو کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: دولت باید حمایت‌های بیشتری از تولید داخلی, به‌خصوص محصولات کشاورزی داشته باشد، زیرا افزایش نرخ مواد اولیه محصولات دامی و کشاورزی موجب افزایش بی رویه محصولات شده است.

    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس عمده مشکلات موجود در نابه‌سامانی‌های بازار محصولات کشاورزی و دامی را ادغام وزارتخانه‌‌های صنعت و جهاد کشاورزی دانست و خاطرنشان کرد: انتزاع این دو وزارتخانه موجب می‌شود تا بازار ساماندهی شده و متولی مشخصی برای تعیین قیمت محصولات کشاورزی و دامی وجود داشته باشد و انتزاع بخش‌ کشاورزی از صنعت در ساماندهی بازار محصولات لبنی مؤثر است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو