عصر خودرو

رئیس کمیته فقهی سازمان بورس مطرح کرد؛

بالاترین بازدهی اوراق متعلق به اسناد خزانه اسلامی

عصر بازار- رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: شاید درمیان مجموعه اوراقی که هم اکنون در بازار سرمایه مبادله می شود، بالاترین بازدهی را اسناد خزانه اسلامی داشته باشد . به ویژه آنکه همه این اوراق تاکنون در تاریخ سررسید تسویه شده و اطمینان خاطر خوبی را برای مخاطبان آن به وجود آورده است .

بالاترین بازدهی اوراق متعلق به اسناد خزانه اسلامی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، اسناد خزانه اسلامی را طرحی بسیار مبتکرانه در کشور خواند و گفت: این ابزار دقیقا منطبق با فقه شیعه است و در بسیاری از کشورها هنوز به کار گرفته نشده و ظرفیت های آن ناشناخته مانده است .

    حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم افزود: نکته مهم در خصوص این ابزار این است که در حال حاضر در بودجه سالانه ما به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند و در سال جاری، در بودجه پیش بینی 37 هزار میلیارد تومان اوراق خزانه شده است .

    مصباحی مقدم با بیان اینکه این اسناد هم برای بلند مدت و هم کوتاه مدت طراحی شده است، گفت: دولت قادر است از طریق اسناد خزانه اسلامی، بدهی های خود به بخش های غیردولتی را بپردازد؛ ضمن اینکه نوعی انضباط مالی در بدهی های دولت پدید می آید و برای پیمانکاران نیز اطمینان خاطر حاصل می شود که بدهی های دولت به آنها معوق نخواهد شد.

    رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار داشت: شاید درمیان مجموعه اوراقی که هم اکنون در بازار سرمایه مبادله می شود، بالاترین بازدهی را اسناد خزانه اسلامی داشته باشد . به ویژه آنکه همه این اوراق تاکنون در تاریخ سررسید تسویه شده و اطمینان خاطر خوبی را برای مخاطبان آن به وجود آورده است .

    مصباحی مقدم ادامه داد: این اسناد به جهت ارزش هم می تواند با ارزش ثابت پذیرفته شود؛ یعنی قدرت خرید این بدهی باقی بماند و درآمد آن طی مدتی قابل قبول به دست دارندگان برسد .

    وی با بیان اینکه در حال حاضر سازمان بورس و اوراق بهادار به صورت گسترده از ابزارهای جدید  استفاده می کند، افزود: هر سال طی یک همایش بین المللی موضوع به بررسی گذاشته می شود و از کشورهای مختلف گرد هم می آیند که ما نیز ابزارها و ظرفیت های بازار سرمایه را برای شرکت کنندگان حدود 20 کشور معرفی می کنیم.

    رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان اظهار داشت: خوشبختانه ابزارهای جدیدی که در بازار سرمایه به کار گرفته شده اند عمدتا معرفی هم شده اند، البته شاید هنوز چندان فراگیر نشده باشند. لذا معرفی های اولیه صورت گرفته ولی مهم، بسط و توسعه این ابزار است .


     

    برچسب ها