عصر خودرو

معاون معدنی وزیر صمت بیان کرد:

افزایش ۱۱درصدی صادرات فولاد

عصر بازار- سرقینی اظهار داشت: من به جرات می‌توانم بگویم هیچ تحریمی نمی‌تواند فعالیت بخش معدن و صنایع معدنی را متوقف کند. ما باید خودمان را برای شرایط جدید آماده کنیم و شیوه مدیریت را تغییر دهیم.

افزایش ۱۱درصدی صادرات فولاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، صبح امروز مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل ایمیدرو انجام شد.

    در این مراسم که قرار بود رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت حضور داشته باشد، جعفر سرقینی معاون معدنی وزیر حضور یافت تا حکم سرپرستی ایمیدرو را به جمشید ملارحمان اعطا کند.

    بیش از این مهدی کرباسیان مدیرعامل ایمیدرو بود که با اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان به ناچار از این سمت استعفا داد.

    در این مراسم سرقینی با اشاره به فعالیت‌های ایمیدرو در سال‌های گذشته گفت: در چند سال گذشته بزرگترین پروژه‌های ملی متعلق به بخش معدن و صنایع معدنی است. مانند پروژه سنگان بوده است در نتیجه امروز بخش معدن برای اقتصاد کلان بسیار مهم است و بایستی در حد انتظارات دولت کار کند.

    معاون معدنی وزیر صنعت ادامه داد: بخش معدن و صنایع معدنی در تحریم‌ها آسیب‌های کمتری دیده و یکی از مقاوم‌ترین بخش‌های اقتصادی است و ما توانستیم همچنان صادرات خود را در این حوزه حفظ کنیم.

    وی ادامه داد: صادرات فولاد در شش ماهه اول سال از نظر وزنی 11 درصد و از نظر ارزشی 23 درصد افزایش داشته است. در واقع ما توانسته‌ایم در این مدت یک میلیارد و 600 میلیون دلار صادرات داشته باشیم.

    سرقینی ادامه داد: درسال 92 میزان ظرفیت زنجیره فولاد 120 میلیون تن بود اما امروز این ظرفیت به حدود 205 میلیون تن رسید. من به جرات می‌توانم بگویم هیچ تحریمی نمی‌تواند فعالیت بخش معدن و صنایع معدنی را متوقف کند. ما باید خودمان را برای شرایط جدید آماده کنیم و شیوه مدیریت را تغییر دهیم.

    وی با اشاره به طرح‌های نیمه‌تمام ایمیدرو گفت: در حوزه فولاد هنوز طرح‌های فولادی ناتمام وجود دارد. همچنین پروژه‌های نیمه‌تمام مانند اکسید گینه، تولید آلومینا و دیگر پروژه‌های کلان زودتر تعیین تکلیف شود. من امیدوارم بحث اکتشافات در ایمیدرو به صورت ویژه ادامه پیدا کند و نقشه راه معدن زودتر تدوین شود.

    حذف بروکراسی پیچیده در ایمیدرو

    همچنین در این مراسم جمشید ملارحمان که به سمت سرپرست سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران منصوب شد از تدوین نقشه راه معدن و صنایع معدنی خبر داد و گفت: این نقشه در کنار منابع انسانی می‌تواند در پیشبرد اهداف معدن و صنایع معدنی موثر باشد.

    ملارحمان افزود: اکتشاف به عنوان اولین زنجیره در این حوزه و مهم‌ترین اولویت در وضعیت کنونی مورد تاکید است و تضمین می‌دهیم که این بخش را با سرعت بسیار بالا پیش ببریم و از سرمایه‌های بخش خصوصی با قدرت استفاده کنیم.

    وی افزود: ما باید سرمایه‌های داخلی و خارجی را به سمت بخش‌های توسعه‌ای سوق دهیم. حذف بروکراسی پیچیده در ایمیدرو در اولویت ما خواهد بود و بنا نیست که ساده‌ترین کارها هفته‌ها به طول بینجامد. در آینده تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی باید با قاطعیت از بدنه کارشناسی صورت گیرد.

    وی همچنین با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های پژوهشی کشور گفت: باید تلاش کرد که در این حوزه با سرعت و دقت بیشتری پیش برویم.

    برچسب ها