عصر خودرو

فوجی اویل ژاپن واردات نفت ایران را از سرمی‌گیرد

عصر بازار- پالایشگاه ژاپنی فوجی اویل بدنبال دریافت معافیت ژاپن از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، آماده می‌شود تا خرید نفت ایران را از سربگیرد.

فوجی اویل ژاپن واردات نفت ایران را از سرمی‌گیرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، منابع آگاه که مایل نبودند به دلیل حساسیت موضوع نامشان فاش شود به رویترز گفتند: این پالایشگاه سرگرم مذاکره برای دریافت تایید نهایی از دولت ژاپن برای آغاز بارگیری نفت ایران در ژانویه است.

    یکی از این منابع آگاه گفت: این شرکت به دنبال خرید میعانات پارس جنوبی است. حجم خرید معلوم نیست، اما پایین یک میلیون بشکه پیش‌بینی می‌شود.

    ژاپن خرید نفت ایران را به منظور دریافت معافیت از تحریم‌های آمریکا به طور کامل متوقف کرده بود. آخرین محموله نفت ایران در اوایل اکتبر به ژاپن رسید، زیرا پالایشگاه‌ها و بانک‌های ژاپنی تلاش داشتند کلیه مبادلات مربوط به نفت را پیش از آغاز تحریم‌های آمریکا تسویه کنند. پالایشگاه‌های ژاپنی معمولا گریدهای مدیوم و سنگین را وارد می‌کنند و نفت فروزان و نفت سنگین ایران عمده واردات نفت ژاپن از ایران در سال گذشته بوده است. نفت ایران 5.3 درصد از کل واردات نفت پالایشگاه‌های ژاپن در سال 2017 را تشکیل داد. بر پایه آمار وزارت اقتصاد، بازرگانی و صنعت ژاپن، در فاصله ژانویه تا اوت، نفت سنگین ایران 57.4 درصد و نفت فروزان 28.4 درصد از مجموع واردات نفت ژاپن از ایران به میزان 166 هزار و 890 بشکه در روز را تشکیل داد.

    برچسب ها