عصر خودرو

مدیر عامل شرکت کارگزاری آگاه عنوان کرد:

بازار آتی ارز ؛ یک تیر با دو نشان

عصر بازار- مدیر عامل شرکت کارگزاری آگاه گفت: تا مادامی که فکر کنیم بازار آتی ارز تنها کارکرد کنترل نوسان نرخ ارز را دارد، فلسفه واقعی این بازار را نشناخته ایم .

بازار آتی ارز ؛ یک تیر با دو نشان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا،  عباس اسپید، مدیر عامل شرکت کارگزاری آگاه با اشاره به اینکه فعالان اقتصادی در سایه بازار آتی ارز می توانند وارد معاملات بدون حضور رانت خواران شوند، تصریح کرد: وجود شفافیت در بازار به دلیل وجود بازار آتی ارز موجب ارتقای تقاضا خواهد شد.

    اسپید افزود: در صورتی که بازار آتی ارز با هدف شفافیت بازار راه اندازی شود، دلالانی که بازار را نمی شناسند و معلوم نیست با چه هدفی ارز را بالا و پایین می کنند، دیگر تعیین کننده نرخ ارز نخواهند بود و حضورشان کمرنگ تر می شود.

    مدیر عامل شرکت کارگزاری آگاه  عنوان کرد: سرمایه گذاری که نگران نوسانات نرخ ارز در آینده است، به راحتی ریسک حضور در طرح های توسعه ای را قبول نمی کند اما اگر ابزاری چون بازار مشتقه ارز برای پوشش ریسک نوسان قیمت ارز اجرایی شود، می توان به عمده این نگرانی ها پایان داد.

    وی پوشش ریسک تسهیلات گیرندگان ارزی در داخل کشور را از دیگر مزایای راه اندازی بازار آتی ارز دانست و افزود: آن دسته از تجار یا صادر کنندگان ایرانی که در خصوص نوسان قیمت ارز در استراتژی سرمایه گذاری خود با تردید و نااطمینانی مواجه هستند می توانند با استفاده از ابزارهای مشتقه ارزی، ریسک نوسان قیمت ها در آینده را برای خود کاهش دهند.

    اسپید گفت: کارشناسان و فعالان اقتصادی امیدوارند با راه‌اندازی بازار آتی ارز شاهد نظام‌مند شدن این بخش از اقتصاد و شفافیت در بازار باشیم.

    مدیرعامل شرکت کارگزاری آگاه تاکید کرد: مسئولان بازار سرمایه با راه‌اندازی بازار آتی ارز با یک تیر دو نشان می‌زنند؛ از سویی بازار ارز را به قیمت تعادلی می‌رسانند و از سوی دیگر با ایجاد ثبات در قیمت ارز راه را برای سرمایه‌گذاری  خارجی هموار خواهند کرد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها