عصر خودرو

افزایش قیمت نفت با امیدواری بازار به اقدام اوپک

عصر بازار- قیمت نفت روز دوشنبه با انتظار بازار برای محدودیت عرضه از سوی اوپک و متحدانش، حدود یک درصد افزایش یافت.

افزایش قیمت نفت با امیدواری بازار به اقدام اوپک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای معاملات آتی نفت برنت با 53 سنت یا 0.8 درصد افزایش، به 67.29 دلار در هر بشکه رسید.

    بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 71 سنت یا 1.3 درصد افزایش به 57.17 دلار در هر بشکه رسید.

    استفن اینس - مدیر معاملات منطقه آسیا- اقیانوسیه در شرکت OANDA - به رویترز گفت: رادار خوش‌بینی بازار همچنان منتظر اعلام میزان قابل توجه کاهش تولید از سوی گروه اوپک پلاس است.

    عربستان سعودی که بزرگترین عضو اوپک است به اعضای این گروه و متحدانش شامل روسیه پیشنهاد کرده با کندی رشد تقاضا به منظور جلوگیری از اشباع عرضه، میزان تولید خود را یک تا 1.4 میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

    با وجود رشد قیمت‌ها در معاملات روز جاری، نفت همچنان حدود یک چهارم پایین‌تر از اوج قیمت خود در اوایل اکتبر است.

    قیمت نفت که در اکتبر به بالاترین رکورد در چهار سال گذشته صعود کرده بود، پس از این‌که واشنگتن به مشتریان نفتی بزرگ ایران که عمدتا در آسیا هستند برای ادامه واردات‌شان از تحریم‌ها معافیت داد دچار ریزش شد.

    رویترز به نقل از منابع آگاه خبر داد پالایشگاه ژاپنی فوجی اویل قرار است خرید نفت ایران را از سر بگیرد. ژاپن خرید نفت ایران را به منظور دریافت معافیت به طور کامل متوقف کرده بود.

    در این بین، تولید نفت در آمریکا همچنان رو به رشد است. طبق گزارش شرکت خدمات انرژی بیکرهیوز، شرکت‌های انرژی آمریکایی در هفته منتهی به 16 نوامبر دو حلقه به دکل‌های حفاری نفت اضافه کردند و شمار آنها را به 888 حلقه رساندند که بالاترین سطح از مارس سال 2019 است.

    رشد فعالیت حفاری به افزایش بیشتر تولید نفت آمریکا اشاره دارد که حدود یک چهارم در سال میلادی جاری رشد کرده و به رکورد 11.7 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    برچسب ها