عصر خودرو

روسیه با طرح عربستان برای کاهش عرضه نفت اوپک همراهی نمی‌کند

عصر بازار- دو منبع آگاه روس اعلام کردند که این کشور تمایلی به پیوستن به هرگونه طرح جدید اوپک برای کاهش عرضه نفت به بازار ندارد.

روسیه با طرح عربستان برای کاهش عرضه نفت اوپک همراهی نمی‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، دو منبع آگاه عالی‌رتبه روس گزارش دادند که کرملین تمایلی به پیوستن به طرح جدید اوپک برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی که توسط عربستان تدوین شده است، ندارد.

    روسیه که به همراه برخی کشورهای عربی و عربستان سعودی در ماه ژوئن برای جبران کاهش ارزش نفت ایران به دلیل تحریم‌ها تولید خود را افزایش داده بود، در ماه اکتبر شاهد شکستن رکورد تولید نفت خود و رسیدن آن به 11.41 میلیون بشکه در روز بود. علی‌رغم این موضع‌گیری روس‌ها، عربستان که یکی از شرکای روسیه در کاهش عرضه نفت به بازار جهانی می‌شود نسبت به کاهش روند کاهشی قیمت نفت طی ماه‌های گذشته ابراز نگرانی کرده است.

    خالد الفالح، وزیر نفت عربستان، روز دوشنبه گفت: بر اساس تحلیل تکنیکال اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفت عرضه نفت به بازار جهانی از ماه اکتبر به بعد باید حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش یابد.  در حالی که سیاست عربستان بر مبنای انجام هر اقدام لازم برای متعادل کردن بازار است، موضع مقامات روس انتظار و نظاره بر بازار است و قصد ندارند هیچ تصمیم عجولانه‌ای بگیرند.

    الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، اوایل هفته جاری گفته بود که نیازی به اتخاذ اقدامات جدید برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت در بازار نیست.

    به گفته یک مقام روس تولید نفت این کشور نباید کاهش یابد؛ چراکه روسیه تولید نفت خود را افزایش داده و قصد دارد به این روند ادامه دهد.

    یک منبع آگاه دیگر نیز گفت: روسیه احتمالا با کاهش کمتری نسبت به 1.4 میلیون بشکه پیشنهاد شده موافقت خواهد کرد و به احتمال زیاد این کاهش توسط دیگر تولیدکنندگان اتفاق خواهد افتاد. کاهش عرضه نفت به بازار جهانی با حجم کمتر می‌تواند یک نتیجه برد ـ برد برای روسیه داشته باشد. از طرف دیگر مسکو می‌تواند متعهد شود که تولید خود را افزایش ندهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو