عصر خودرو

نسبت به روز معاملاتی قبل صورت گرفت؛

رشد ۳۲ درصدی ارزش معاملات بورس تهران

عصر بازار- بورس تهران اولین روز هفته را در حالی با روند نزولی آغاز کرد که ارزش معاملات نسبت به آخرین روز کاری با رشد ۳۲ درصدی همراه بود.

رشد ۳۲ درصدی ارزش معاملات بورس تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل با افت حدود 3 هزار واحدی همراه و به رقم 178 هزار و 819واحد رسید.

    شاخص کل هم وزن نیز هم مسیر با شاخص کل،  238 واحد ریزش داشت و  رقم 28 هزار و 305 واحدی را به ثبت رساند. آیفکس نیز با 45 واحد افت به رقم هزار و 911  واحد رسید.

    ارزش معاملات دو بازار بورس و فرابورس در مجموع به بیش از هزار و 500 میلیارد تومان رسید. در معاملات بورس ارزش معاملات به رقم 720 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز معاملاتی قبل رشد 32 درصدی را به همراه داشت. همچنین حجم معاملات به 2 میلیارد و 44 میلیون سهم رسید که این مولفه نیز رشد 7 درصدی را نسبت به مدت مزبور به ثبت رساند.

    در اولین روز هفته، شرکت های  فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گل‌گوهر، پالایش نفت بندرعباس، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و پتروشیمی پارس پنج نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در نوسانات کاهشی بازار سهام داشتند.

    گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و آسان پرداخت پرشین از نمادهایی بودند که امروز در مقابل کاهش فزاینده شاخص کل ایستادند. هر یک از این دو نماد به ترتیب 37 و 35 واحد تاثیر مثبت روی شاخص‌های بازار داشتند.

    در معاملات روز شنبه کماکان تغییر مالکیت به سمت حقوقی ها چرخش داشت و بازار شاهد حمایت بزرگان از نمادهای بزرگ بود.

    حقوقی ها امروز بیشترین خرید را در گروه محصولات شیمیایی داشتند و بعد از آن حمایت قابل توجه ای از صنعت فرآورده های نفتی داشتند. در مقابل حقیقی ها بار دیگر تقاضای بالایی از صنعت خودرو داشتند و در نمادهای رایانه نیز خرید خوبی داشتند. به این ترتیب تغییر مالکیت امروز بورس تهران به حدود 85 میلیارد تومان و به نفع بزرگان بازار به پایان رسید.

    امروز در بازار دوم  بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 247 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه صنایع معادن و فلزات به ارزش کمتر از 139 میلیارد تومان کد به کد شد.

    در پالایش نفت اصفهان نیز 96 میلیون سهم به ارزش بیش از 80 میلیارد تومان کد به کد شد. همین وضعیت در داروسازی تولیددارو با کد به کد شدن 15 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد و 10 میلیون سهم البرز دارو به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان شاهد معاملات کد به کد بود.

    همچنین در پتروشیمی پردیس امروز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 16 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

    برچسب ها