عصر خودرو

رقم خوردن جدیدترین رکورد حضور خریداران در عرضه‌های اولیه بازار سرمایه ؛

۳۱۰ هزار نفر در عرضه اولیه سهام سنگ‌آهن گهر زمین مشارکت کردند

عصر بازار- هشتمین عرضه اولیه فرابورس ایران در سال جاری در پی استقبال چشمگیر خریداران و مشارکت حدود ۳۱۰ هزار کد معاملاتی با کشف قیمت ۶۸۰۰ ریالی هر سهم شرکت ۱۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریالی سنگ‌آهن گهر زمین در بازار دوم فرابورس ایران به پایان رسید.

۳۱۰ هزار نفر در عرضه اولیه سهام سنگ‌آهن گهر زمین مشارکت کردند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فرابورس ایران، امروز شنبه 26 آبان ماه 1397 تعداد 615 میلیون سهم «کگهر» در دامنه قیمتی 6500 تا 6800 ریال توسط شرکت کارگزاری بانک سپه در بازار دوم فرابورس عرضه شد که این میزان سهم معادل 5 درصد از کل سهام این شرکت بود. این عرضه در حالی با تقاضای بیش از یک میلیارد و 399 میلیون سهمی روبه رو شد که در سامانه معاملات تقاضای افزون بر یک میلیارد و 392 میلیون سهمی برای این عرضه در قیمت 6800 ریال ثبت شده بود.

    با آنکه قبل از عرضه سهام شرکت سنگ‌آهن گهر زمین اعلام شده بود که هر شخص حقیقی و حقوقی تا حداکثر 6000 سهم امکان خرید از سهام این شرکت را دارد، اما مشارکت حدود 310 هزار نفری خریداران در عرضه اولیه «کگهر» که رکورد مشارکت در عرضه‌های اولیه بازار سرمایه را نیز شکست موجب شد تا 2082 سهم به هر کد در سقف دامنه قیمتی ثبت سفارش تخصیص یابد.

    در نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» مدیرعامل شرکت سنگ‌آهن گهر زمین گفته بود معدن گهرزمین بر اساس ذخیره زمین‌شناختی دارای 643 میلیون تن ذخیره است و از محاسن این معدن آن است ‏که در یک مساحت 2 در 3 کیلومتری متمرکز شده است که این محدود بودن معدن مساحت از ارزش‌های آن محسوب می‌شود.

    علی اکبر پوریانی همچنین سهامداران عمده گهرزمین را بر اساس دارا بودن بالاترین تعداد سهم به ترتیب شرکت گل‌گهر با 30 درصد سهم، سرمایه‌گذاری امید وابسته به بانک سپه با 27.7 درصد سهم، سرمایه‌گذاری غدیر با 22.5 درصد و توسعه معادن فلزات با دارا بودن 20 درصد از سهام گوهر زمین اعلام کرده بود.

    شایان ذکر است از ابتدای امسال بخشی از سهام شرکت‌های پتروشیمی غدیر در بازار اول و کشاورزی و دامپروری بینالود نیشابور، کشت و دام قیام اصفهان، عطرین نخ قم، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، داروسازی آوه سینا در بازار دوم فرابورس ایران به عموم خریداران برای نخستین بار به روش ثبت سفارش عرضه شده‌اند و «کگهر» هشتیمن عرضه اولیه امسال فرابورس به شمار می‌رود که با استقبال بالای سهامداران روبه‌رو شد.

    برچسب ها