عصر خودرو

سهام‌ بازی را کنار بگذارید!

عصر بازار- سهامداری و سهام بازی دو مقوله جدا از هم است. فرق سهامدار با سهام باز به صبر ایشان است. سهامداران بسیار صبورند و سهام بازان بسیار عجول، اما شما جزو کدام دسته هستید؟

سهام‌ بازی را کنار بگذارید!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، آنهایی که در بورس سودهای خوب نصیب‌شان می شود بیشترین ضررها را داشته ‌اند و با تجربیاتی که کسب کرده ‌اند توانسته ‌اند تمام نقاط ضعف خودشان را پوشش دهند و حالا از ثمره زحماتشان سود می ‌برند.

    پس خودتان دست بکار شوید و اطلاعاتتان را تقویت کنید.

    نکات زیر به شما کمک می ‌کند تا در بازار بورس موفقیت بیشتری کسب کنید:

    1- قبل از قدم گذاشتن در بازار خوش خط و خال بورس استراتژی خود را تعیین کنید.

    2- تحلیل تکنیکال را بیاموزید، البته تحلیل تکنیکال به خودی خود کافی نیست ولی لازم هست که بدانید. پس از همین الان شروع کنید اطلاعات جمع آوری کنید تجزیه و تحلیل کنید خطا کنید اشتباه کنید تا ورزیده شوید.

    3- حتما در هر خرید حد ضرر مشخصی برای خود تعیین کنید مثلا 10 درصد و بر این حد ضرر کاملا پایبند باشید، رویای سودهای چشم‌ گیر می‌ تواند به ضررهای فاجعه ‌آور هم بیانجامد. فرضا روند قیمتی سهمی را در 20 روز گذشته بررسی کنید ببینید کمترین قیمت چند بوده است و بیشترین قیمت را ببینید بعد ببینید ریسک ورودتان خوب ارزیابی می شود یا بد. بر اساس آن استراتژی، قیمت ورود خود را تنظیم کنید.

    4- سعی کنید صحبت ‌های کسانی که حتی به آنها اعتماد صد در صد هم دارید فقط گوش کنید ولی سریع اجرا نکنید. با شخصیت و استراتژی خودتان تجزیه و تحلیل کنید و تطبیق دهید، حد ضرر را در نظر بگیرید سپس اجرا کنید. دلیل این کار این است که شاید استراتژی آنها بلند مدت باشد ولی شما به دنبال کسب سود در کوتاه مدت یا میان مدت و حتی نوسانگیری هستید، بنابراین استراتژی، میزان ریسک ‌پذیری و ذهنیت افراد با هم متفاوت است.

    5 – به سهم هایی که در گروه ‌های تلگرام و شبکه‌ های اجتماعی بشدت روی آنها تبلیغ می شود وارد نشوید. اگر وارد شدید کاملا مواظب باشید به استراتژی تان در هر حالت و موقعیتی پایبند بمانید. سیگنال‌ های خرید و فروش که دیگران می ‌دهند را زیاد جدی نگیرید ولی درباره آنها تحقیق کنید.

    6 – همیشه 30 درصد سرمایه گذاری ‌تان را بصورت پول نقد داشته باشید. امتحان کنید حاشیه امنیت بالایی برای شما ایجاد خواهد کرد سعی کنید تا ورزیده نشدید و زیر و بم کار را یاد نگرفتید هرگز تک سهم نشوید. تک سهم شدن مخصوص سرمایه‌ گذاران بسیار حرفه‌ ای است.

    7 – در سهامی که رشد شارپی دارند اگر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال نمی دانید در اولین منفی، 50 درصد سهام را بفروشید و اگر دوباره منفی خورد 100 درصد خروج کنید. منتظر نباشید که قیمت سهم برگردد، بهتر است سهام بهتری برای سرمایه ‌گذاری انتخاب کنید.

    8 – هرگز فکر نکنید که اگر امروز نخریدم دیگر سودی نخواهم کرد. صدها شرکت در بورس در حال معامله شدن هستند، بنابراین اگر از سود یک شرکت جا ماندید، هیچ مشکلی نیست و فرصت‌های سودآوری همیشه در آینده و همین حالا وجود دارد. در ابتدای کار ورود به بورس، همین که ضرر نکنید یک پیروزی محسوب می‌ شود، پس عجله نکنید. اگر پول داشته باشید همیشه می ‌توانید سرمایه ‌گذاری کنید و خریدهای خوب همیشه وجود دارد. بنابراین آرامش و خونسردی خود را حفظ کنید.

    9 – به هیچ عنوان روی هیچ سهمی تعصب نداشته باشید. حتی اگر بزرگترین سرمایه ‌گذار تاریخ آنرا به شما پیشنهاد داده و همه داده‌ها و اطلاعات نشان از صعودی بودن روند سهم دارد، نباید به هیچ سهمی وابسته شوید و نسبت به آن تعصب نشان دهید.

    10 – آخرین مرحله خرید یک سهم با اراده خود فرد است پس قبل از هر خرید فکر کنید، مسئولیت و عواقب خریدتان را از همین ابتدا بر عهده بگیرید. سعی کنید به این اصل پایبند باشید. مطمئن باشید اگر این اصول را مد نظر قرار دهید تصمیم‌ های منطقی ‌تری خواهید گرفت. هیچ‌کس مسئول زیان احتمالی شما نیست، نه سهامدار عمده، نه مدیریت شرکت، نه سازمان بورس و نه هیچ‌ شخص حقیقی و حقوقی دیگری.

    برچسب ها