عصر خودرو

اوضاع سیاسی بریتانیا بهم ریخت

صنعت تکنولوژی دوباره قربانی گرفت

عصر بازار- بازارهای آسیایی معاملات امروز را با روند پیچیده ای آغاز کردند در حالی که گزارش عملکرد ناامیدکننده شرکت Nvidia تولیدکننده تراشه های کامپیوتری در آمریکا، صنعت تکنولوژی را در این بازار به ورطه سقوط کشاند.

صنعت تکنولوژی دوباره قربانی گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، افت صنعت تکنولوژی در بازار سهام آمریکا در حالی اتفاق افتاده است که در بریتانیا اوضاع وخیم سیاسی موجب به وجود آمدن بحرانی جدید و بالتبع، کاهش جدی قیمت یورو در بازار ارز شده است.

    به این ترتیب، پافشاری ترزا می برای خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا و اصرار پارلمان انگلیس برای عدم رأی اعتماد به وی، اوضاع سیاسی در این کشور را متلاطم کرده است و بدین ترتیب قیمت پوند انگلیس و یورو را با افت شدیدی رو به رو ساخته است.

    در بازارهای آسیایی، روند نوسانی برخی شاخص ها در پی ارسال بسته صلح تجاری از سوی چین به آمریکا دیده شده است اما از سوی دیگر افت بیش از 17 درصدی قیمت سهام شرکت تراشه های کامپیوتری انویدیا اوضاع را وخیم کرد.

    شرکت انویدیا، تولیدکننده قطعات کارت های ویدیویی، گرافیکی، لپ تاپ و... در آمریکا است . این شرکت در تازه ترین گزارش عملکرد خود اعلام داشت که میزان فروش قطعات در چهارماهه تعطیلات در آمریکا بسیار ناچیز بوده است به این ترتیب افت قیمت سهام این شرکت موجب افت دیگر شرکت های همسو در این صنعت شد.

    شاخص نیکی ژاپن نیز که در بردارنده بزرگترین شرکت های صنعت میکروتکنولوژی است با افت 0.1 درصدی رو به رو شد.

    تاکاتوشی ایتوشیما، تحلیل گران موسسه مدیریت دارایی سرمایه پیک تک در این خصوص اظهار داشت: شروع افت سهام صنعت تکنولوژی با اپل شروع شد و حالا به انویدیا رسیده است از آنجایی که این دو سر منشاء و منبع تولید در بسیاری از شرکت های تکنولوژی دیگر هستند افت سهام بازار ژاپن برای مدتی قابل پیش بینی خواهد بود.

    اما در بازار ارز جهانی افت 1.5 درصدی پوند در مقایسه با دلار به ثبت رسید در حالی که ترزا می ، می گوید رأی اکثریت مردم برگزیت بوده است و آنها میخواهند اداره مسائل مربوط به گمرک، پناهندگی و ... دوباره به دست دولت بریتانیا باشد و به دلیل رأی اکثریت مردم در این خصوصف برگزیت باید هر چه زودتر اتفاق بیفتد.

    پارلمان انگلیس به دلیل پافشاری ترزا می در نظر دارد تا از رأی اعتماد مجدد به وی جلوگری کند. این در حالی است که وزرای مخالف ترزا می نیز برای تضعیف دولت یکی پس ازدیگری استعفا می دهند.

    برچسب ها