عصر خودرو

تحریم جدید واکنش دنیا در پی گرانی نفت را به دنبال دارد

عصر بازار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، از واکنش جدی کشورهای مختلف در پی گرانی نفت پس از تحریم های نفتی ایران خبر داد.

تحریم جدید واکنش دنیا در پی گرانی نفت را به دنبال دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، محمد حسینی با تاکید بر اینکه تحریم های اخیر وضع شده علیه ایران تازگی ندارد، گفت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در طی سال های پس از انقلاب راهکارهای فائق آمدن بر انواع تحریم ها را پیدا کرده است.

    نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تحریم های جدید که در حوزه نفتی اعمال شده است تاثیرگذاری چندانی بر اقتصاد ما نخواهد داشت، افزود: در حال حاضر با وجود اعمال این نوع تحریم باز هم بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی خواهان خرید نفت از ما هستند.

    وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ایران روزی در حدود ٢ میلیون و 4۰۰ هزار بشکه فروش نفت به کشورهایی همچون ژاپن، کره جنوبی، هند و چین دارد، تصریح کرد: در حال حاضر 5۰ درصد درآمد حاصل از صادرات نفت به صورت نقد و مابقی به صورت کالا دریافت می شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه مشکلات اقتصادی کشور تاکنون با وجود تحریم ها رفع شده است، گفت: با توجه به شرایطی که بازار نفت در سه ماهه چهارم سال در سرد شدن هوا پیدا می کنند محدودیت ها در فروش نفت قیمت آن را افزایش داده و در نهایت جهانیان نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد.

    حسینی با اشاره به سناریوهای وزارت نفت برای خروج از شرایط تحریمی، افزود: در مباحث بانکی و شرکت های که در حوزه های سرمایه گذاری در ایران مشغول بوده اند با برخی مشکلات مواجه شده ایم که امید است با اتکا به خلاقیت ها و سرمایه انسانی نسبت به کم رنگ کردن این موضوع هم گام های مثبتی برداشته شود.

    وی با بیان اینکه در شرایط فعلی اقتصاد مقاومتی چراغ راه خروج از شرایط سخت اقتصادی است، تصریح کرد: باید با اتخاذ تدابیر مناسب مسیر بهبود وضعیت را هموار کنیم. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای یادآور شد: کمیسیون های تخصصی مجلس آماده ارایه نظرات کارشناسی برای کمرنگ کردن اثر تحریم های نفتی، بانکی و غیره هستند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو