عصر خودرو

استعفای دو وزیر دولت انگلیس در اعتراض به طرح برگزیت

عصر بازار- دو وزیر کابینه دولت انگلستان، یک معاون وزیر و یک عضو دولت در دفتر امور ایرلندشمالی به دلیل مخالفتشان با طرح لندن برای خروج از اتحادیه اروپا، از سمت خود استعفا کرده‌اند.

استعفای دو وزیر دولت انگلیس در اعتراض به طرح برگزیت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، «شِلیش وِرا» از اعضای حزب محافظه‌کار در پارلمان بریتانیا و از اعضای دفتر ایرلند شمالی دولت، و «دامینیک راب» وزیر برگزیت دولت انگلیس امروز (پنج شنبه) اعلام کردند در مخالفت با طرح دولت برای برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) از سمت خود کناره‌گیری می‌کنند.

    دامینیک راب امروز پنجشنبه در حساب کاربری خود در توییتر نوشت که نمی‌تواند شرایط پیشنهادی «ترزا می» نخست وزیر انگلیس  برای توافق با اتحادیه اروپا را بپذیرد بنابراین از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. راب ماه جولای بعد از استعفای «دیوید دیویس» وزیر پیشین برگزیت به این سمت انتخاب شده بود.

    «استر مک‌وِی» وزیر کار و امور بازنشستگی دولت انگلیس نیز در حساب کاربری توییتر خود خبر داد امروز صبح به ترزا می گفته است از سمت خود در دولت کناره‌گیری می‌کند. وی گفت طرح ترزا می برای برگزیت، به نتیجه همه‌پرسی مردمی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا احترام نمی‌گذارد.

    وِرا نیز در حساب کاربری خود در توییتر خبر داد که نمی‌تواند از طرح ترزا می برای توافق برگزیت حمایت کند بنابراین از سمت خود کناره‌گیری می‌کند. وی افزود توافقی که انگلستان را مجبور می‌کند، برای مدت نامعلومی دنباله روی قواعد اروپا باشد، مورد حمایت وی نیست.

    می روز چهارشنبه (دیروز) گفت اعضای کابینه وی به توافقی جمعی درباره پیش‌نویس برگزیت دست یافته‌اند. روز سه‌شنبه، لندن و بروکسل درباره پیش‌نویس طرح برگزیت دولت انگلیس به توافق رسیده بودند.

    دونالد توسک» رئیس شورای اروپا نیز امروز خبر داد اگر اتفاق عجیبی روی ندهد، اتحادیه اروپا در روز بیست و پنجم نوامبر توافق برگزیت را نهایی می‌کند. «مایکل بارنیه» مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا در امور برگزیت هم گفته است هر دو طرف (لندن و بروکسل) همچنان مسیری طولانی برای توافق برگزیت در پیش رو دارند.

    مردم بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند و ایرلندشمالی) در ماه جولای سال 2016 با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا داده بودند و مذاکرات دو ساله خروج ماه مارس سال 2017 شروع شد و اواخر ماه مارس 2019 لندن باید رسما از اتحادیه اروپا خارج شود.

    برچسب ها