عصر خودرو

آخرین بازده موثر اسناد خزانه اسلامی در فرابورس

عصر بازار- نرخ مؤثر بازده تا سررسید (YTM) اسناد خزانه مرحله ششم بودجه ۹۷ دولت با نماد "اخزا۷۰۶" در بالاترین مقدار به ۲۵.۶۶ درصد رسیده است. قیمت معامله هر برگه از این اوراق ۶۸ هزار و ۳۵۰ تومان است که در تاریخ ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۹ سررسید می‌شود.

آخرین بازده موثر اسناد خزانه اسلامی در فرابورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، نرخ بازده ساده اسناد خزانه اسلامی در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران در بالاترین مقدار نزدیک به 29 درصد رسیده است.پایین‌ترین بازده ساده نیز در این بازار اندکی بیش از 20 درصد تعیین شده است.

    بر اساس این گزارش در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس هم اکنون 27 نماد معاملاتی فعال برای اسناد خزانه اسلامی منتشر شده از سوی دولت وجود دارد که در جدول زیر نشان داده شده است.

    در این جدول نرخ مؤثر بازده تا سررسید (YTM) اسناد خزانه مرحله ششم بودجه 97 دولت با نماد "اخزا706" در بالاترین مقدار به 25.66 درصد رسیده است. قیمت معامله هر برگه از این اوراق 68 هزار و 350 تومان است که در تاریخ 23 تیر ماه 1399 سررسید می‌شود.

    گفتنی است بازده ساده این اوراق نیز هم اکنون 27.8 درصد تعیین شده است.

    پس از آن نیز اسناد خزانه اسلامی در نماد "اخزا 709" و "اخزا624" با نرخ مؤثر بازده تا سررسید به ترتیب 25.62 درصد و 25.53 درصد بالاترین بازدهی را به خود اختصاص داده‌اند. بازده ساده این اوراق نیز به ترتیب 27.94 درصد و 28.23 درصد عنوان شده است.

    به گزارش فارس پایین‌ترین نرخ مؤثر بازده تا سررسید (YTM) با 22.66درصد به اسناد خزانه مرحله هفتم بودجه 96 دولت اختصاص یافته است.

    قیمت معامله هر برگه از این اسناد معادل با 97 هزار و 350 تومان است که در تاریخ 10 دی ماه 1397 سررسید می‌شود.بازده ساده این اوراق اما هم اکنون 20.7 درصد است.

    اوراق اسناد خزانه اسلامی ، اوراق بهادار با نامی است که دولت به منظور تصفیه بدهی‌های خود بابت طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با قیمت اسمی و سررسید معین به طلبکاران غیردولتی واگذار می‌کند.

    اسناد خزانه مرسوم در دنیا توسط دولت به رقمی کمتر از قیمت اسمی به خریداران فروخته شده و از منابع مالی حاصل از فروش، بدهی‌های دولت پرداخت می‌شود اما به دلیل اشکالات فقهی وارد بر این روش، دولت جمهوری اسلامی ایران، این اوراق را صادر و به شکل مستقیم به طلبکاران غیر دولتی واگذار می‌کند. دارنده اوراق درصورت نیاز به وجه نقد، این اوراق را در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران به فروش می‌رساند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو