عصر خودرو

دژپسند در دیدار با رئیس کمیسیون روابط خارجی و دفاع ملی برزیل تاکید کرد؛

توسعه روابط تهران و برازیلیا در ابعاد مختلف

عصر بازار- وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان در دیدار با رئیس جمهور اسبق و رئیس کمیسیون روابط خارجی و دفاع ملی برزیل، توسعه روابط دو کشور در ابعاد مختلف بویژه تجاری، اقتصادی، بانکی، کشاورزی، حمل و نقل و محیط زیست را خواستار شد.

توسعه روابط تهران و برازیلیا در ابعاد مختلف
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل شادا، دکتر فرهاد دژپسند در این دیدار با بیان این مطلب اظهار داشت: خوشبختانه دو کشور ایران و برزیل روابط تاریخی خوبی را داشته اند و امیدوارم از این فرصت در جهت توسعه و تعمیق روابط آینده دو کشور استفاده شود.

    وی با بیان اینکه در شرایط فعلی، توسعه روابط اقتصادی بیشتر مورد توجه است، تاکید کرد: باید با عمق بخشی به روابط اقتصادی، شاهد افزایش مضاعف منافع دو طرف بصورت پایدار باشیم.

    وزیر اقتصاد کشورمان نماد تعمیق روابط اقتصادی را گسترش سطح صادرات عنوان کرد و افزود: این امر زمانی محقق می گردد که ارقام فعلی مربوط به میزان صادرات، با رشد قابل توجهی در بخش تجارت خارجی و بصورت دو طرفه مواجه گردد.

    وی همچنین با تاکید بر برگزاری منظم جلسات کمیسیون مشترک دو کشور و پیگیری مصوبات آن گفت: امیدواریم با پیگیری های دو طرف شاهد برگزاری اجلاس مشترک در آینده نزدیک در تهران باشیم.

    وزیر اقتصاد کشورمان ابراز امیدواری کرد، این جلسه، آغاز دور جدید روابط برای توسعه روابط پایدار، بلند مدت با منافع گسترده برای دو کشور ایران و برزیل باشد.

    دژپسند زمان برگزاری کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی دو کشور ایران و برزیل را اواخر ماه مارس میلادی پیشنهاد کرد که مورد پذیرش رئیس کمیسیون روابط خارجی و دفاع ملی برزیل قرار گرفت.

    در ادامه این دیدار، سناتور "فرناندو کالور دی ملو"، رئیس جمهور اسبق و رئیس کمیسیون روابط خارجی و دفاع ملی برزیل ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار، با اشاره به قدمت صد ساله روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و برزیل، از آمادگی کشورش برای گسترش روابط تجاری، حمل و نقل، کشاورزی و تجهیزات پزشکی با ایران خبر داد.

    وی با استقبال از پیشنهاد وزیر اقتصاد کشورمان مبنی بر شروع دور جدید همکاری ها و روابط دو کشور، اظهار داشت: کشورش از ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط با ایران برخوردار است.

    برچسب ها