عصر خودرو

سرپرست معاونت اقتصادی تامین اجتماعی:

شرکت های تامین اجتماعی خواهان عرضه در بورس هستند

عصر بازار- سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی گفت: شرکت های وابسته به سازمان تامین اجتماعی، مصمم به خروج از بنگاهداری و عرضه در بورس هستند.

شرکت های تامین اجتماعی خواهان عرضه در بورس هستند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، علی نمکی بهینه سازی پرتفوی سازمان، ایجاد و استفاده از زنجیره هم افزایی بین بخش های اقتصادی و برقراری و ارتقای حاکمیت شرکتی و استفاده از آن به شکل حداکثری طی سه سال گذشته را به عنوان سه استراتژی این معاونت برشمرد و تاکید کرد: در کنار سایر بخش ها و معاونت های این سازمان تلاش می کنیم امنیت روانی و اعتماد و اطمینان ذینفعان تقویت شود.
    وی تصریح کرد: بهینه کردن پرتفوی این سازمان به عنوان یکی از استراتژی های معاونت اقتصادی و برنامه ریزی مبتنی بر خروج از حوزه های غیرراهبردی و تمرکز بر حوزه هایی است که منطبق بر برنامه ها است. این استراتژی که همان خروج از بنگاهداری است، مورد تاکید ریاست جمهوری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.
    نمکی با اشاره به اینکه خروج از بنگاهداری نیاز به برنامه ریزی دقیق دارد، تصریح کرد: در این مساله سه موضوع مهم وجود دارد؛ اینکه از چه صنایعی می خواهیم خارج شویم، چگونه می خواهیم خارج شویم و با پول به دست آمده چه باید کرد.
    وی در خصوص واگذاری شرکت های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر تعدادی از شرکت ها قابل واگذاری است و بخشی از آنها را در مرحله اول برای واگذاری آماده شده است.
    سرپرست معاونت اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی در ادامه به برخی اقدامات این معاونت نیز اشاره کرد و گفت: همکاری با سازمان جهانی کار برای مباحث اکچوئری، تهیه سند نظام جامعه آماری سازمان و شناسنامه آماری اقلام بخش بیمه ای و درمان مستقیم و راه اندازی داشبورد گزارش های سیستم MIS، تهیه برنامه راهبردی شرکت ها، همکاری در تنظیم بودجه سالیانه سازمان، تلاش برای برگزاری مجامع شرکت ها به صورت منظم و منسجم، پیگیری توریسم سلامت و تشکیل اتاق فکر برای رصد مسائل اقتصادی کشور از فعالیت های قابل توجه این معاونت است.
    وی در خصوص پرداخت مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت افزود: در طول سال های 95 تا پایان سال 96 حدود 9 هزار میلیارد تومان از بدهی های سازمان تامین اجتماعی را با طلب های سازمان از دولت تهاتر کردیم. در سال 95 بیش از هشت هزار میلیارد تومان از مطالبات این سازمان را در قالب استفاده از ظرفیت های بودجه کل کشور دریافت کردیم. در سال گذشته هم مجوز تهاتر نزدیک به 500 میلیارد تومان در قالب اوراق تسویه خزانه با بدهی های دولت دریافت شد.
    نمکی اظهار داشت: همچنین در سال جاری ظرفیت خوبی در بودجه سال 97 کل کشور به نام بند «و» و بند «ن» تبصره 5 بودجه کل کشور ایجاد که بخش زیادی از کارهای تهیه این دو بند، سال گذشته در این معاونت انجام شد.
    وی افزود: بر اساس بند «و» تبصره 5 بدهی هایی که سازمان تامین اجتماعی به بانک ها دارد، به میزانی که بانک ها به بانک مرکزی بدهکار هستند، با بدهی دولت به تامین اجتماعی تهاتر شود؛ به عبارتی، بدهی دولت به این سازمان با بدهی این سازمان به بانک ها و بدهی بانک ها به بانک مرکزی، تهاتر شود و بدهی ها جابه جا و دولت فقط به بانک مرکزی بدهکار می شود.
    نمکی گفت: امیدواریم میزان قابل توجهی از بدهی های سازمان تامین اجتماعی تسویه شود. اگر از این ظرفیت استفاده کنیم، بسیاری از مسائل سازمان و شرکت های زیرمجموعه آن حل می شود. این ظرفیتی است که معاونت اقتصادی این سازمان با کمک شستا، بانک رفاه، مجلس و دولت ایجاد کرد و آیین نامه آن هم با همکاری یکدیگر تهیه شده و در دولت در حال تصویب است.

    برچسب ها