عصر خودرو

مانور معاملات کد به کد حقوقی‌ها

شاخص بورس با ۱۰ واحد رشد مثبت شد

عصر بازار- بازار سهام امروز با معاملات کم حجم و کم نوسان در کلیت معاملات به ویژه در گروه‌های بزرگ و حاضر در بازار اول بورس مواجه بود، بازاری که حامیان همیشگی خود را با معاملات کد به کد میزبانی می‌کرد.

شاخص بورس با ۱۰ واحد رشد مثبت شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 13 دی ماه 94 با تقویت 10 واحدی به رقم 61 هزار و 710 واحد ایستاد.

    شاخص کل هم وزن نیز در بازار امروز با افزایش 61 واحدی عدد 9 هزار و 743 واحد را تجربه کرد.

    شاخص سهام آزاد شناور نیز با رشد 61 واحدی عدد 67 هزار و 784 واحد را به نمایش گذاشت.

    شاخص بازار اول در حالی با کاهش 22 واحدی عدد 42 هزار  و 309 واحد را برای خود ثبت کرد که شاخص بازار دوم با 193 واحد افزایش به عدد 140 هزار و 57 واحد رسید.

    امروز همچین شاخص کل فرابورس با بیش از یک واحد کاهش عدد 681 واحد را به نمایش گذاشت.

    بر اساس این گزارش، نماد معاملاتی سه شرکت همراه اول با 22 واحد، فولاد مبارکه با 17 واحد و بانک پاسارگاد با 15 واحد رشد بالاترین تاثیر مثبت را در برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

    در مقابل نماد معاملاتی سه شرکت سرمایه‌گذاری غدیر با 37 واحد، پتروشیمی مبین با 21 واحد و بانک ملت با 20 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

    بر اساس این گزارش، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 113 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن 615 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله در 43 هزار و 623 نوبت داد و ستد بود.

    طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران، توسعه صنایع بهشهر، سیمان کردستان، فنرسازی زر، سرمایه‌گذاری آتیه دماوند و حق تقدم خرید سهام آن، حق تقدم خرید سهام محورسازان ایران خودرو، توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام سرمایه‌گذاری غدیر با توجه به پایان مهلت پذیره‌نویسی متوقف شد.

    امروز همچنین با توجه به پایان مدت اعتبار اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن در نماد معاملاتی تسه دی ماه 92 این نماد معاملاتی متوقف شد.

    بر اساس این گزارش، بازار سهام امروز شاهد مانور اغلب حقوقی‌های برای صیانت از شاخص‌های منتخب بورس با معاملات کد به کد و بلوکی بود.

    بر این اساس در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی 38 میلیون  سهم به ارزش بیش از 9 میلیارد و 800 میلیون تومان از سوی کدهای تابعه سهامدار عمده شرکت کد به کد شد.

    در نماد معاملاتی پتروشیمی مبین نیز امروز 25 میلیون سهم به ارزش بیش از 7 میلیارد و 500 میلیون تومان از سوی هلدینگ خلیج فارس به کد شرکت‌های تابعه تهاتر شد.

    امروز همچین در نماد معاملاتی بیمه کوثر بیش از 23 میلیون سهم میان کدهای تابعه سهامدار عمده جابجا شد.

    در بانک انصار نیز امروز بیش از 20 میلیون سهم به ارزش کمتر از 5 میلیارد تومان از سوی سهامدار عمده به کد شرکت‌های تابعه جابجا شد.

    امروز همچنین در بازار خرده‌فروشی بازارگردان بانک صادرات در حالی با جابه‌جایی بیش از 17 میلیون سهم در محدوده صفر تابلو اقدام کرد که در این نماد معاملاتی امروز بیش از 21 میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد و 800 میلیون تومان دست به شد.

    در نماد معاملاتی سرمایه‌گذاری صنعت نفت نیز امروز، با تداوم تقاضا در برابر عرضه سهام و همسو با حمایت سهامدار حقوقی بیش از 14 میلیون سهم به ارزش تقریبی 3 میلیارد تومان در این نماد معاملاتی در دامنه نوسان مثبت قیمتی معامله شد.

    در این نماد طی روزهای اخیر همسو با پرحجم شدن معاملات روزانه نوسان‌های مثبت قیمتی ادامه دارد.

    در نماد معاملاتی فولاد مبارکه نیز امروز در بازار خرده‌فروشی بازارگردان این سهم بیش از 16 میلیون سهم این شرکت را روی عدد صفر تابلو با هدف ممانعت از شکسته شدن خط حمایتی «فولاد» را به کد شرکت‌های تابعه کد به کد کرد.

    همچنین در نماد معاملاتی آذرآب همسو با  حمایت حقوقی سهم و در آستانه برگزاری مجمع سالیانه ماشین‌سازی اراک بیش از 17 میلیون سهم به ارزش بیش از 6 میلیارد و 200 میلیون تومان روی صفر تابلو معامله شد.

    در عین حال در نماد معاملاتی نورد آلومینیوم معامله دو طرفه برخی سهامداران حقیقی رنج شدن قیمت این سهم در دامنه نوسان مثبت قیمتی را در پی داشت به طوری که با وجود معامله 15 میلیون سهمی در نماد «سنوال» صف خرید پایدار یک میلیون سهمی را در پایان معاملات امروز رقم زد.

    بنابر این گزارش، روند معاملات بازار سهام در حالی امروز دنبال شد که حق تقدم‌های خرید سهام به دلیل دامنه نوسان بالاتر نسبت به سایر نمادهای معاملاتی برای اغلب معامله‌گران حرفه‌ای بازار همچنان از جذابیت برخوردار است.

    بر اساس این گزارش، در نماد معاملاتی ایران ترانسفو در حالی عملکرد 6 ماهه حسابرسی شده این شرکت با تحقق سود 146 ریالی به بازار اعلام شد که این شرکت در گزارش حسابرسی نشده 6 ماهه قبلی از تحقق سود 117 ریالی خبر داده بود.

    بر اساس این گزارش امروز در بازار خبرهایی مبنی بر برنده شدن شرکت حمل و نقل توکا در مناقصه اخیر فولاد مبارکه شنیده شد.

    در عین حال در گروه حمل و نقل نیز امروز عنوان شد که خط کشتیرانی MSC سوئیس، دومین خط بزرگ کشتیرانی کانتینری دنیا پس از گذشت 6 سال دوباره در بندر شهید رجایی پهلوگیری کرده است.

    در گروه لبنیات نیز امروز اعلام شد که فعالان فرآورده‌های لبنی حاضر هستند محصولات خود را با 15 درصد کاهش قیمت در اختیار دولت یا هر شرکتی که می‌تواند آن را به قیمت مناسب در بازار بفروشد واگذار کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها