عصر خودرو

استاندار زنجان اعلام کرد:

آغاز رسمی فعالیت پتروشیمی زنجان

عصر بازار- استاندار زنجان از آغاز رسمی فعالیت اجرایی پتروشیمی زنجان به‌عنوان مهم‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان خبر داد.

آغاز رسمی فعالیت پتروشیمی زنجان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان، اسدالله درویش‌امیری در حاشیه دیدار با مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی زنجان، این پروژه را به‌عنوان مهم‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری و اقتصادی استان توصیف کرد و گفت: پس از خرید و بارگیری توربین‌های مورد نیاز این پروژه از شرکت زیمنس آلمان، این محموله به‌زودی در بنادر جنوبی ایران تخلیه و تا چند روز آینده به زنجان انتقال می‌یابد تا فعالیت این شرکت سرمایه‌گذاری در استان زنجان رسما آغاز شود.

    وی افزود: از مجموع 306 میلیون یورو اعتبار پیش‌بینی شده برای خرید ماشین‌آلات و تجهیزات مورد نیاز پتروشیمی زنجان از محل صندوق توسعه ملی، 157 میلیون یورو گشایش اعتبار ارزی صورت گرفته و با توجه به خریدی که پیش از این، پتروشیمی زنجان از شرکت زیمنس آلمان انجام داده بود، توربین‌های خریداری شده بارگیری و به مقصد ایران در حرکت هستند که تا چند روز آینده در بنادر جنوبی ایران تخلیه و به مقصد زنجان ارسال خواهند شد.

    نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه پروژه احداث شرکت پتروشیمی در استان زنجان از قریب به 10 سال گذشته مطرح بوده و سهام‌داران آن به دلیل عدم تحقق وعده‌ها طی سنوات گذشته خاطره خوشی از سرمایه‌گذاری در این پروژه ندارند، اظهار کرد: خوشبختانه با پیگیری‌های جدی که در دو سال اخیر انجام شده است، ضمن اخذ مجوز لازم برای تولید محصولات پتروشیمی در این شرکت از وزارت نفت، مصوبه‌ای هم از بانک ملی ایران جهت تامین اعتبار مورد نیاز پتروشیمی زنجان اخذ شده است.

    وی ادامه داد: در سفر ریاست‌جمهوری به استان زنجان در اردیبهشت پارسال، تخصیص تسهیلات ارزی مورد نیاز شرکت پتروشیمی زنجان مصوب و اعلام شد که با پیگیری‌های صورت گرفته، این اعتبار از سوی صندوق توسعه ملی تامین و تا انجام مراحل اداری نزد این صندوق بلوکه و به نام پتروشیمی زنجان ذخیره‌سازی شد.

    استاندار زنجان به 96 هزار سهامدار خُرد شرکت پتروشیمی زنجان که اغلب از شهروندان زنجانی هستند وعده داد با ورود ماشین‌آلات خریداری شده، این شرکت با عشق به مردم و تعهدی که نسبت به سهام‌داران خود دارد، بدون هیچ بهانه‌ای پروژه را رسما آغاز خواهد کرد.

    برچسب ها