عصر خودرو

سنگاپور در مورد تبعات تنش تجاری بین آمریکا و چین هشدار داد

عصر بازار- نخست وزیر سنگاپور در مورد تبعات جهانی تنش های تجاری پکن و واشنگتن هشدار داد و گفت : این نگرانی وجود دارد که تنش های تجاری به درگیری های گسترده تر در عرصه سیاسی نیز تسری یابد.

سنگاپور در مورد تبعات تنش تجاری بین آمریکا و چین هشدار داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، 'لی هسین لونگ' در نخستین اجلاس اقتصادی بلومبرگ تحت عنوان 'مجمع اقتصاد جدید' در سنگاپور گفت: اگر تنش تجاری کنونی بین ایالات متحده و چین از بین نرود منجر به مناقشات گسترده تر در مسائل دیگری مانند سرمایه گذاری، مسائل ارزی و غیره د رسایه افزایش 'سوء ظن و بی اعتمادی متقابل' می شود که بر اقتصاد جهانی تاثیرات منفی بر جای خواهد داشت.
    پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تعرفه 25 درصدی بر گمرکی کالاهای چینی به ارزش 50 میلیارد دلار را وضع کرد، اقتصاد دو کشور بزرگ جهان در شرایط رکود و تنش درآمده است.
    به گفته منابع خبری بسیاری از کارخانه های چینی که کالاهای مختلف تولید می کنند، برای دور زدن تعرفه بالای گمرکی کالاهای خود به آمریکا، خط تولید کالاهایشان را به کشورهای دیگر انتقال داده اند.
    لی هسین لونگ که کشورش ریاست اتحادیه جنوب شرق آسیا ' آ سه آن' را برعهده دارد افزود: کشورهای عضو این اتحادیه ، تنش تجاری آمریکا و چین را دارای تبعات منفی در اقتصاد جنوب شرق آسیا و سایر نقاط جهان می دانند و خواستار پایان این تنش ها هستند.
    هنری کیسینجر سیاستمدار آمریکایی و نظریه پرداز بین المللی در سنگاپور نیز از آمریکا و چین خواست تا خط قرمزی برای جنگ تجاری میان یکدیگر قائل شوند تا این تقابل به رویارویی راهبردی و برهم زدن نظم کنونی جهان منجر نشود.
    کیسینجر (95 ساله) وزیر اسبق امور خارجه آمریکا و نظریه پرداز بین المللی نیز در اجلاس جهانی مجمع اقتصاد جدید در سنگاپور هشدار داد: اگر نظم جهانی به طور مداوم در اثر جنگ تجاری ایالات متحده و چین مورد تهاجم قرار گیرد، دیر یا زود با خطر از دست دادن کنترل این موضوع روبه رو می شود.
    نخستین مجمع بین المللی اقتصاد جدید با حضور نمایندگان اقتصادی کشورهای مختلف و از جمله بخش های خصوصی از سراسر جهان روز سه شنبه در سنگاپور آغاز به کار کرد.
    این اجلاس بین المللی دو روزه توسط بنیاد بلومبرگ با هدف یافتن راه حل هایی برای رفع چالش های کنونی اقتصاد در جهان و تقویت نقش بخش خصوصی در اقتصاد بین الملل در سنگاپور برگزار شده است.
    طبق گزارش رسانه های سنگاپوری در این مجمع اقتصادی 400 نفر از شخصیت های برجسته سیاسی و اقتصادی درجهان حضور دارند و موضوعاتی مانند بازسازی تجارت جهانی، آینده تولیدات جهانی و چالش های انرژی در اقتصادهای جدید مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    برچسب ها