عصر خودرو

حرکت محتاطانه شاخص ها در روز بزرگ انتخاباتی در آمریکا

عصر بازار- بازارهای آسیایی در سکوت ناشی از انتخابات آمریکا، معاملات آرامی را آغاز کردند.

حرکت محتاطانه شاخص ها در روز بزرگ انتخاباتی در آمریکا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، امروز انتخابات کنگره آمریکا برگزار خواهد شد و بازارهای جهانی معاملات را با آرامی و طمانینه خاصی آغاز کردند تا شاهد نتیجه این رویداد سیاسی تأثیرگذار در بازارهای جهانی باشند.

    به این ترتیب، قیمت اوراق قرضه آمریکا و قیمت دلار روند قیمتی با ثباتی را شروع کردند. شاخص های بازار ژاپن، استرالیا و کره جنوبی با نوسان بسیار کوتاهی آغاز شدند. در حالی که شاخص ها در بازار چین روندی نزولی به خود گرفتند .

    بر این اساس، دیروز در تازه ترین اظهارات از سوی مقامات دولتی چین، معاون نخست وزیر این کشور اعلام کرد که آمادگی هر گونه مذاکره ای را با واشنگتن دارند .

    اما در بازار آمریکا، قیمت سهام اپل با روند منفی رو به رو شد. در حالی که این شرکت اعلام کرد، نمی تواند تولید برخی از محصولات خود را به دلیل قطع صادرات قطعه از چین ادامه دهد .

    آخرین نظرسنجی ‌ها پیرامون انتخابات آمریکا کماکان حکایت از احتمال در اختیار گرفتن اکثریت مجلس نمایندگان از سوی دموکرات‌ها دارد اما جمهوری خواهان به نظر کار نه چندان دشواری را برای در دست گیری مجدد کنترل سنا پیش‌ روی خود می بینند.

    در این میان برخی از تحلیلگران معتقدند که فعالان بازارهای مالی شانس بالاتری را برای جمهوری خواهان در مورد پیروزی در مجلس نمایندگان متصور هستند.

    همین امر منجر به افزایش سطح ریسک ‌پذیری سرمایه ‌گذاران شده و تضعیف ین ژاپن را به همراه داشته است. بسیاری از این تحلیلگران انتظار دارند در صورت پیروزی حزب جمهوری‌ خواه در انتخابات، شاخص دلار به روند صعودی خود ادامه دهد.

    در بازار آمریکا، سهام برکشایر هاتاوی، با رشد قیمت در شاخص اس اند پی رو به رو شد و قیمت سهام اپل، فیس بوک و آمازون با افت خود، موجب کاهش شاخص نزدک شدند .

    بر این اساس، شاخص تاپیکس ژاپن با رشد 1.3 درصدی رو به رو شد و بورس هنگ کنگ شاهد رشد اندک شاخص خود بود .

    شاخص شانگهای چین افت 1.1 درصدی را به ثبت رساند در حالی که اس اند پی استرالیا یک درصد مثبت شد .

    برچسب ها