عصر خودرو

سخنگوی وزارت امور خارجه:

تحریم بخش نفت و انرژی ایران امکان‌پذیر نیست

عصر بازار- سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان این که آمریکا به این نتیجه رسیده است که تحریم نفت و انرژی ایران امکان‌پذیر نیست، گفت: معافیت هشت کشور از تحریم‌‌های ضد ایرانی آمریکا این موضوع را آشکار می‌کند.

تحریم بخش نفت و انرژی ایران امکان‌پذیر نیست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، بهرام قاسمی، امروز (دوشنبه، 14 آبان‌ماه) در نشست هفتگی خود با خبرنگاران به معافیت هشت کشور در خرید نفت از ایران در دوره تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد و گفت: اخبار متنوعی در سطح رسانه‌ها در این باره منتشر شده است، اما قضاوت نهایی درباره آن کمی زود به نظر می‌رسد.

    وی افزود: اطلاعات ما از پیش نشان می‌داد که کشورهای بسیاری در تماس با مقام‌های آمریکایی و خزانه‌داری این کشور به دنبال راهکارهایی هستند که بتوانند همکاری‌های خود را در بخش نفت و انرژی ایران ادامه دهند.

    سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: در هفته‌های گذشته باوجود همه سخن‌پراکنی‌های مقام‌های آمریکایی، این کشور به این نتیجه رسیده یا خواهد رسید که این نوع تحریم‌ها به‌ویژه تحریم بخش انرژی ایران نمی‌تواند اجرایی شود.

    قاسمی عنوان کرد: معافیت هشت کشور در خرید نفت از ایران نوعی تعدیل در مواضع آمریکاست. معتقدیم رویاهای آمریکا در این باره (تحریم نفت و انرژی ایران) به سرانجام نخواهد رسید.

    برچسب ها