عصر خودرو

سهامداران حقیقی بورس نسبت به رد CFT تصمیم هیجانی نگیرند

عصر بازار- مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با بیان اینکه در شرایطی که رد CFT قطعی نشده، سهام‌داران به ویژه سهامداران حقیقی نباید تصمیم هیجانی درباره آن بگیرند، گفت:‌ موضوع در مجمع تشخیص مصلحت بررسی خواهد شد بنابراین اینکه سهامداران واکنش منفی به آن نشان دهند تنها منجر به یک اقدام شتابزده در بازار خواهد شد.

سهامداران حقیقی بورس نسبت به رد CFT تصمیم هیجانی نگیرند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، محسن خدابخش درباره واکنش منفی بورس به رد CFT در شورای نگهبان اظهار داشت: هنوز رد این لایحه قطعی نشده است و سهامداران باید با دقت و آینده‌نگری بیشتری در بازار سرمایه تصمیم بگیرند.

    وی ادامه داد: وقتی چنین موضوعات و تصمیماتی رد یا تصویبش قطعی نشده است، سهام‌داران به ویژه سهامداران حقیقی نباید به صورت شتابزده عمل کنند و تصمیم هیجانی بگیرند؛ چراکه تبعات منفی آن معمولا متوجه سهام‌داران خرد می‌شود.

    مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس با بیان اینکه در حال حاضر 11 میلیون کد معاملاتی وجود دارد،  گفت: افزایش تعداد سهام‌داران طبیعی است و هیچ محدودیتی برای ورود اشخاص حقیقی به بورس وجود ندارد اما توصیه ما به سهامداران حقیقی این است که در برابر هر موضوعی به صورت شتابزده تصمیم نگیرند.

    خدابخش افزود: رد CFT در شورای نگهبان به معنای منتفی شدن آن نیست و موضوع در مجمع تشخیص مصلحت بررسی خواهد شد بنابراین اینکه سهامداران واکنش منفی به آن نشان دهند، تنها منجر به یک اقدام شتابزده در بازار خواهد شد.

    وی با تاکید بر لزوم آموزش سهامداران خرد و اشخاص حقیقی با چگونگی رفتار در شرایط  مختلف در بازار سرمایه گفت: شرکت بورس و کانون های کارگزاران به صورت مستمر به دنبال فرهنگ‌سازی در این زمینه‌ها در بین سهام‌داران هستند و همواره به سهامداران حقیقی تصویه شده از طریق سبدگردانی در بورس فعالیت داشته باشند.

    مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس همچنین درباره احتمال ادامه واکنش منفی بورس به تبعات ناشی از رد CFT تاکید کرد: هنوز رد الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم قطعی نشده است تا درباره تاثیر آن در بازار بتوان اظهارنظر کرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو