عصر خودرو

دستور ترامپ به کابینه برای تهیه پیش‌نویس توافق تجاری با چین

عصر بازار- رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا می‌گوید به کابینه خود مأموریت داده تا امکان تهیه پیش‌نویس متن یک قرارداد تجاری با چین را بررسی کنند.

دستور ترامپ به کابینه برای تهیه پیش‌نویس توافق تجاری با چین
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا پس از گفت‌وگوی تلفنی با «شی جین‌پینگ» همتای چینی خود اعلام کرد که به کابینه خود مأموریت داده تا امکان تهیه پیش‌نویس متن یک قرارداد تجاری با چین را بررسی کنند.

    در حالی که چین و آمریکا از ماه‌ها پیش در وضعیت جنگ تجاری با یکدیگر به سر می‌برند، دونالد ترامپ و شی جین‌پینگ روز پنج‌شنبه تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. دونالد ترامپ پس از این مکالمه که آن را «خیلی خوب» توصیف کرد، در صفحه توییتر خود نوشت که گفت‌وگوهای تجاری با چین «خیلی خوب پیش می‌رود». رئیس جمهوری ایالات متحده همچنین از برنامه خود برای ملاقات با همتای چینی خود در جریان نشست آتی رهبران گروه 20 در آرژانتین خبر داد.

    جنگ تجاری آمریکا و چین تا کنون به وضع تعرفه‌های جدید برای برخی کالاهای وارداتی دو کشور منجر شده است.

    بنا به اعلام رسانه‌های دولتی چین، رئیس جمهوری این کشور پس از گفت‌وگو با همتای آمریکایی خود ابراز امیدواری کرده است که دو کشور بتوانند برای برقراری روابطی «سالم و پایدار» تلاش کنند.

    به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌سی‌تی‌وی‌ چین، شی همچنین گفته است که رهبران دو اقتصاد برتر جهان در گفت‌وگوی روز پنج‌شنبه بر لزوم گسترش روابط تجاری دو جانبه تأکید کرده‌اند. وی در مورد چگونگی آغاز این تلاش گفته است: «هیئت‌های تجاری دو کشور باید تماس‌های خود را بیشتر کنند تا ضمن هدایت رایزنی‌ها در مورد دغدغه‌های دو طرف، هر دو کشور بتوانند در زمینه موضوع تبادلات بازرگانی به اجماع برسند.»

    رئیس جمهوری چین همچنین ابراز امیدواری کرده که در جریان نشست آتی رهبران گروه 20 در آرژانتین با ترامپ دیدار کند.

    شی جین‌پینگ پس از مکالمه با دونالد ترامپ همچنین ابراز امیدواری کرده است که آمریکا و کره شمالی بتوانند به کمک یکدیگر برنامه هسته‌ای‌زدایی شبه جزیره کره را به پیش برده و به این ترتیب «ثبات» منطقه را تضمین کنند.

    برچسب ها