عصر خودرو

آغاز حفاری نفت و گاز ترکیه در مدیترانه

عصر بازار- ترکیه با وجود تنش با یونان بر سر اکتشاف منابع هیدروکربن، یک کشتی را برای حفاری نفت و گاز به شرق مدیترانه فرستاد.

آغاز حفاری نفت و گاز ترکیه در مدیترانه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، فاتح دونمز، وزیر انرژی ترکیه اظهار کرد کشتی حفاری ترکیه با نام فاتح، حفاری را در چاه آلانیا 1 واقع در 100 کیلوکتری جنوب استان آنتالیا آغاز خواهد کرد.

    رویترز به نقل از دونمز نوشت: ما به منابع دیگران چشم نداریم و تنها می‌خواهیم به مردم‌مان نشان دهیم کشور ما چه ثروتی دارد.

    پایگاه حفاری ترکیه فاصله اندکی با آب‌های مورد مناقشه با یونان و قبرس دارد و ترکیه در هفته‌های اخیر بر سر مرزهای دریایی و حفاری نفت و گاز به هر دو کشور هشدار داده است.

    در اوایل اکتبر شرکت اکسون موبیل اعلام کرد قصد دارد حفاری نفت و گاز فراساحلی قبرس را در سه ماهه جاری آغاز کند در حالی که ترکیه نسبت به عملیات اکتشاف فراساحلی قبرس هشدار داده و اعلام کرده است حقوق ترک تبارهای قبرس را نادیده می‌گیرد.

    ترکیه که جمهوری ترک قبرس شمالی را به رسمیت می‌شناسد و با دولت قبرس که در سطح بین المللی تایید شده است روابط دیپلماتیک ندارد مدعی است بخش فراساحلی قبرس تحت حوزه قبرس شمالی قرار دارد.

    برچسب ها