عصر خودرو

در جریان معاملات امروز؛

"شبندر" به تنهایی حجم و ارزش معاملات را چندین برابر کرد

عصر بازار- در نتیجه داد و ستدهای اولین روز کاری هفته شاخص کل ۹ واحد بالا رفت و به عدد ۶۱هزار و ۷۰۰ رسید. همچنین در این روز سهامداران بیش از دو میلیارد و ۸۴۳ میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش ۱۰ هزار میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال در ۳۸ هزارنوبت معاملاتی دست به دست کردند.

"شبندر" به تنهایی حجم و ارزش معاملات را چندین برابر کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، رشد قابل توجه حجم و ارزش معاملات در روز جاری به دلیل معامله بلوکی پالایش نفت بندرعباس بود . به این ترتیب که امروز در این نماد دو میلیارد و 346 میلیون سهم به ارزش 10 هزار میلیارد و 73 میلیون ریال جا به جا شد. به این ترتیب در روز فقط حدود 500 میلیون برگه سهم به ارزش تقریبا 700 میلیارد ریال داد و ستد شد.

    همچنین در روز شنبه نمادهای صنایع شیمیایی ایران، مپنا، مخابرات و بانک پاسارگاد با بیشترین تاثیر مثبت بر شاخص رشد 9 واحدی این متغیر را رقم زدند.

    در معاملات اولین روز هفته شاخص کل با رشدی 9 واحدی رو به رو شد. شاخص بازار اول هم 30 واحد بالا رفت. این در حالی بود که شاخص بازار دوم افتی 119 واحید را تجربه کرد. همچنین سایر شاخص های بورسی امروز مثبت بودند.

    در میان صنایع بازار نیز، محصولات فلزی ، بانک ها و خودرو با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعتی قرار گرفتند.

    صنایع شیمیایی ایران، کنتور سازی ایران، حفاری شمال، سرمایه گذاری صنعت نفت، نصیر ماشین، سرمایه گذاری صنعت بیمه و سرمایه گذاری توکا فولاد نیز در این روز بیشترین رشد قیمت ها را ثبت کردند.

    این در حالی بود که تهران شیمی ، کابل البرز، سرمایه گذاری ساختمان ایران، پست بانک، فرآورده های نسوز ایران، روزدارو و حمل و نقل پتروشیمی با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

    همچنین امروز اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، کنتور سازی ایران، لوله و ماشین سازی ایران، قند قزوین، پارس الکتریک، حمل و نقل توکا و سرمایه گذاری صنعت بیمه با سنگین ترین صف های خرید رو به رو شد.

    طولانی ترین صف های فروش هم متعلق به نمادهای تهران شیمی ، سیمان اصفهان، سیمان فارس، حق تقدم سرمایه گذاری آتیه دماوند، گلوکوزان و فولاد امیر کبیر کاشان بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها