عصر خودرو

عضو کمیسیون انرژی مجلس مطرح کرد:

مخالف خروج پتروشیمی ها از بورس کالا هستیم

عصر بازار- عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: عمده نمایندگان مجلس موضع خود در قبال وجود برخی تلاش ها برای خروج معاملات محصولات پتروشیمی از بورس کالا را اعلام کرده است و آن، مخالفت کامل با این موضوع است.

مخالف خروج پتروشیمی ها از بورس کالا هستیم
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، روبرت بیگلریان با تاکید بر این نکته که با خروج محصولات پتروشیمی‌ها از بورس کالا مخالفیم اظهار داشت: طرح کردن و ادامه تلاش هایی برای به ثمر نشستن این موضوع، علاوه بر اینکه نوسانات و بی نظمی زیادی را در بازار پتروشیمی به وجود می آورد ، یک عقبگرد بزرگ در اقتصاد ملی به شمار می رود؛ البته شک نکنید که این کار محقق نخواهد شد.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه عده ای به دنبال کسب رانت های کلان و سود جویی از هر فرصتی هستند، گفت: در گذشته اختیاری کردن عرضه پتروشیمی ها در بورس کالای ایران و واکنش صنایع پایین دستی نسبت به این موضوع در کمیسیون انرژی مجلس مطرح شده است که ما معتقدیم بازار پتروشیمی از زمان ابلاغیه وزارت صنعت مبنی بر اینکه "عرضه کنندگان در صورتی که پس از دو مرحله پیاپی عرضه در بورس کالا، محصولاتشان  به فروش نرسید، مجازند خارج از بورس بفروشند"، به سوی عدم شفافیت پیش رفته است.

    بیگلریان تاکید کرد: این موضوع کاملا واضح و روشن است که تمامی خریداران و متقاضیان از طریق سایت بهین یاب به بورس کالای ایران معرفی می شوند و اگر حرفی و ادعایی در رابطه با ورود خریداران و واسطه گری این افراد وجود دارد ، این است که آن ها خود از طریق سایتی که زیر نظر وزارت صنعت است به بورس راه پیدا می کنند، بنابراین این خود وزارت خانه است که باید پاسخگوی این مسئله باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها