عصر خودرو

رضا رحمانی مطرح کرد:

هدایت نقدینگی به بخش مولد اقتصاد

عصر بازار- وزیر پیشنهادی وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه های ویژه در صنعت خودرو خبر داد و گفت قیمت خودرو به تعادل می رسد.

هدایت نقدینگی به بخش مولد اقتصاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، رضا رحمانی ، به تشریح برنامه های خود برای وزارت صنعت، معدن و تجارت پرداخت و گفت: در شرایط خاصی قرار داریم مسائل تحریم و نوسانات ارزی پیش روی کشور است و برنامه های بنده برای وزارت صنعت، معدن و تجارت تحت تاثیر همین شرایط است.

    وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ضمن توجه به برنامه های بلند مدت و اهدافی که در برنامه توسعه ای پیش و سایر اسناد بالا دستی بینی شده، برای تنظیم بازار و صادرات برنامه های ویژه ای را پیگیری می کنیم.

    وی با بیان اینکه مختصات امروز کشور در حوزه تولید متفاوت است، بیان داشت: در مواد معدنی و محصولات صنایع معدنی با افزایش نرخ ارز توجیح اقتصادی افزایش پیدا کرد و به نوعی فرصت است، اما در برخی حوزه های دیگر اقتصادی محدودیت هایی وجود دارد با این شرایط باید بیشترین بهره را از فرصت های تحریمی داشته باشیم تا آثار منفی تحریم در زندگی مردم کاهش یابد.

    تیم پر انرژی  و جوان به وزارت صمت می رود

    رحمانی با بیان اینکه کشور توانمندی و ظرفیت خوبی در حوزه تولید و اشتغال دارد، گفت: از همه این ظرفیت استفاده نشده ایت که می توان با توجه به تجریبات وجمع بندی های صورت گرفته از تمام ظرفیت کشور استفاده کرد اما نکته مهم این است که برنامه ها را چگونه اجرایی کنیم.

    وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در نظر دارم تیم قدری که انگیزه و نشاط و نیرو جوانی را داشته باشد در این بین از آقایان و خانم ها دعوت به همکاری می شود،  یقینا آمدن آنها انرژی مثبتی به مجموعه خواهد داد.

    وی با اشاره به ظرفیت مردمی، اظهار داشت: نباید از ظرفیتهای مردم غافل شد، شرایط امروز ایجاب می کند مشارکت مردم افزایش پیدا کند از این روی باید اتاق های فکر با حضور فعالان عرصه تولید تشکیل شود تا جلوی بخشنامه های پی در پی گرفته شود. نباید فراموش کرد  هر کجا از توان مردمی استفاده کرده ایم موفق بودیم.

    افزایش انگیزه مردم برای سرمایه گذاری در تولید

    رحمانی در خصوص سوق دادن نقدینگی به تولید گفت: در این مسیر باید وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برنامه داشته باشد و ما نیز در اجرای برنامه ها با آنها همکاری می کنیم با این حال باید انگیزه مردم برای سرمایه گذاری در تولید را افزایش دهیم که نیاز به فرهنگ سازی دارد به نوعی باید تولید کننده قهرمان تلقی شود اما تا زمانی که دلالی چند برابر تولید بازدهی دارد انگیزه برای حضور در تولید کاهش می یابد.

    وی تاکید کرد: از سوی دیگر باید به سمت صنایع فناوری برویم، تا جایی که لازم است به این صنعت یارانه بدهیم و معافیت مالیاتی در نظر گرفته شود چرا که بعد از 10 سال قطب های صنعت در کشور شکل می گیرد و نتایج آن را در همه مناطق شاهد خواهیم بود.

    قمیت خودرو به تعادل می رسد

    رحمانی با بیان اینکه صنعت خودرو، صنعت مادر است، بیان داشت: این صنعت در کشور ما بازار خوبی دارد، در برنامه ششم نیز توجه ویژه به این صنعت شد، ما نیز در وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ویژه ای طراحی کرده ایم که با همکاری بخش های مختلف اجرایی می شود.

    وی توضیح داد: برنامه اساسی  این است که با افزایش تیراژ و داخلی سازی می توان هزینه های را پوشش داد و قیمت خودرو را متعادل کرد.

    جلوگیری از بخشنامه های متعدد در واردات و صادرات

    وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه عدم ثبات در تصمیم گیری آفت تولید است، بیان داشت: با پیش بینی شرایط اقتصادی کشور در 6 ماه آینده می توان از اتخاذ تصمیمات دوره ای و متعدد جلوگیری کرد، از سوی دیگر با مشارکت بخش خصوصی می توان تصمیم گیری های قاطع و بلند مدت گرفت.

    رحمانی با بیان اینکه تصمیمات متعدد گذشته از بخش های مختلف وزارت اقتصاد، گمرک و سازمان مالیات گرفته شده است، گفت: پیگیری می شود که تصمیم ها دستگاه های مختلف رصد شود و تصمیم نهایی را وزارت صنعت بگیرد چرا که این وزارت مسئولیت اصلی را بر عهده دارد، بنابراین با ارتباط صمیمی و فعال با دستگاه های مختلف از تعدد بخشنامه ها جلوگیری می کنم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو